AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
517

Nedlackering i efterhand!?

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Har länge retat mig på att min bil inte är nedlackad men frågan är om
det är någon mening med att lacka ner den i efterhand?
Någon som gjort det som kan berätta om det blev bra, kanske t.o.m har en bild,
och vad det kostar?

Tack på förhand!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Tycker det beror på vad det är för färg, fälgar , övrig styling mm, vad bilen ger för helhetsintryck.
På en del bilar blir det ju superläckert men andra blir äckliga.

.........BMWLundqvist.........
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Den är granit silver metallic...

Mvh Magnus

m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Jag har själv lackat ned några Bmw jag ägt. Allt från klassisk röd till bronzmet. Jag kan maila dej bilder om du vill se hur det ser ut. Har bla. en E32 med grå färg... /Janne
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag vore jätte tacksam om du vill skicka bilden på den grå E32:an!

Tack på förhand!

Mvh Magnus

Dani
Nedlackat är ju snyggt på alla bilar, oavsett färg tycker jag. Ser ju bra mkt värre ut..med matt och tråkig färg..
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Som redan nämnts, så är framför allt fälgvalet viktigt om man ska uppfatta nerlackning som tilltalande eller ej. Granitsilver är ju en mellan grå färg som ju är ganska tacksam. Ljusare nyanser kan annars ge ett väldigt "påmålat" utseende då gummilisten mellan dörr och tröskel framträder som ett svart band och får tröskeln att se ut som den inte satt ihop med övriga bilen. Jag vet inte hur det är med E32, men på E34/39 och 38 kan man köpa en utvändig tröskelpanel och till den speciella släta dörrlister som är avsedda för att målas. Då ser nerlackeringen mer "fabriksgjord" ut.
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Ja, jag skickar... ska bara komma underfund med hur datorhelvetet fungerar! Jag letade fram bilderna och den grå va lite mörk så jag tar med en guldfärgad också! De är på gång!
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Såja, nu tror jag att du har mail!
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Frågan är vad kostar färg och var köper man den?

Tack för bilderna Janne, det blev riktigt bra!

Mvh Magnus

m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Ok, så bra! Du kan köpa färg hos de flesta färghus. Jag brukar göra det och dom blandar ordning rätt kulör till sprayburk.
Sedan lär du ju ha klarlack som de också blandar i ordning.
Du kan välja mellan "riktig" eller "vanlig" klarlack, ta den dyra så håller din lackning perfekt! Burkarna kostar 179:-/st.
Du lär även ha plastprimer på plast så lacken fäster bättre.
En viss vana av detta är ju inte heller fel för bra resultat! Lycka till! /Janne
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Okej. Min far får göra det för han målat många bilar med riktig utrustning här hemma. Så det blir nog inget problem då.

Jag tackar ännu en gång för all hjälp!

Mvh Magnus

Länk
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Varning för "riktig lack på burk" missfärgas och ser eländig ut efter ett antal avfettningar. Är därefter också svår att lacka över med ordentlig lack. = mer jobb och DYRARE!.

gör det rätt med engång... nedlacking kostar ca 2000max at göra
men då har du riktig lack + mjukgörare för fronstspoilers etc, vilket garanterar att färgen inte krackelerar efter några dagar =Tråkigt! :( Håller dessutom bättre emot stenskott etc.

Mvh

Skalman (Fd , Billackerare ) (still reconding ;) )

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Ett tillägg

Det går INTE att få riktig billack på burk, detta är bara ett försäljings argument från säljaren.

All färg som tappas på sprayburk efter beställning är anpassad för just detta. vilket medför helt andra egenskaper än en riktig billack!

Detta har att göra med viscositet och härdningstider etc... något som vi tar en annan gång. :)

Adios amigos....y amigas ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.