AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.048

Inre styrled

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
NU är det så att jag har bytt bakvagnsbussningarna för att de vart dåliga för bilen blev fruktansvärt spårig. vänster bak var så dålig att gummit hade krängts ur sig ur höljet. Efter det gjordes en hjulinställning. men bilen var fortfarande lite spårig, inte alls som den var innan samt skakade det vid inbromsningar, ibland mycket ibland mindre. Tycker också att ratten är lite sne samt att man fick börja pararera med ratten en massa när man började närma sig 100 strecket. behöver heller inte vrida ratten lika mycket åt det ena hållet för att svänga som åt det andra hållet

i dagarna hade jag den inne på service så jag bad han kolla upp ifall det var något fel på någon led där fram och om skivorna kunde vara skeva. Och han sa att den inre vänster styleden var dålig. och han trodde att det var de som spökade.

Kan det verkligen vara det enda?? Och är det någon som bytt den innan? Är det svårt att byta själv? kostar den mycket?

Bytte bakvagnsbussningarna det var inga problem. fick bygga lite egna verktyg för att göra det enkelt.

Mvh: Ste

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Är dte ingen som vet detta eller?
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Troligtvis har du toe-out på ett eller bägge bakhjulen. Det är inte troligt att ett mindre glapp i styrleden, inre eller yttre, orsakar dina symptom.
Jag utgår från att du bytt den främre bussningen i länkarmen. Det är väldigt noga med att pressa i bussningen till exakt rätt läge i länkarmen, samt att innan ha märkt upp hur främre fästet satt. Det här blir sällan rätt. Mekanikern slår i bussningen och skruvar fast fästet i chassiet. Sitter bussningen fel, räcker justeringsmöjligheten inte till, och då händer det lätt att kunden får beskedet att bakvagnen står rätt, eftersom det är jobbigt att rätta till det som gjorts fel. Jag har stött på ett tiotal bilar med just detta problem på min verkstad.
Mitt råd är. Gör en fyrhjulsmätning hos en oberoende verkstad. Var med hela tiden och ställ frågor.
MVH

Harry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.