|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp... Tänkte fråga om nån visste när bmw:s första el-stol presenterades? Viket år och till vilken bil? Gissar på 7 serien men vilket år är en gåta?? // Ha´t mvh kim -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk | |
|
Har förmig att jag har sett el-stol i en 3,3LA ...BMWLundqvist.... |
|
| Fanns ju redan på gamla jänkejärn från 50-60 talet ( Vaccumstyrda....) så det är välan rimligt att anta att BMW kom med detta när man ville göra sina första "lyxbilar" för att försöka skåpa ut MB ( som då var mästarna på området ,det var väl först med E32 BMW kom up i samma nivå som MB) | |
|
Så pass tidigt, det trodde inte jag... Tackar för infon men ingen som vet exakt år och modell?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
Elstolar borde finnas som extrautrustning till E23'an som presenterades 1977 (eller något liknande). Det kan säkert vara som bmwlundgvist menar också, men det borde åtminstone finnas elstolar till E23'an mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
E23 hade elstolar från 1977... STOOOOOOR knappsats. :D :D Jag tror faktiskt att det fanns även i E3/E9, men jag kan inte svära på saken. Har själv haft en E23 80'a med elstolar (fungerade perfekt) men i broschyrerna finns det redan från 1977 års modell. Så mycket vet jag, någon annan kanske vet om det fanns i E3/E9? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.