|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
P.Jonesjö: Nej jag vet inte heller vem man ska tro. Men den som lever får se :) /Johan [CUL8ER] |
|
| Dubbelturbon kanske är en dieselmotor! Vore ganska kaxigt med en diesel på 380 hästar... | |
P.Jonesjö |
bjoerck: Det är ju i och för sig möjligt... och du har rätt i att det skulle vara hyffsat kaxigt! :) //Peter |
|
Ang X bil vs bmw osv... Varför köper man en BMW M Serie? Jo man får mycket körglädje vs x bil! Det finns säker många bilar som är snabbare tokchippade Cossar/S2 or osv. På vissa sätt är min M3.a roligare än min 911. Har kört och ägt många roliga sk. sportbilar men ärligt talat ni som sågar M3 eller M5 prova en först upplev ljudet den rappa motorn, direkta styrning osv. Nästan så att man bli religös #ASG# Du som nu går i taket av ovanstående klaga gärna MEN inte såvida du inte vet vad en M3 / M5 innebär. Inte min kompis kompis sa en gång.... Äger: Porsche 911 Turbo-1992 BMW M3-1994 |
|
T_J |
BiTurbo är guds gåva till människan. |
|
Jaha...Då är man igång igen ;) Trippelturbo?!? är nog Audis svar på den kommande M5:an..He.he. Sen var det visst någon som menade på att audi visst skulle lätt kunna bygga en M5 dräpande sugmotor....Vadå?...Gissa kan man ju alltid...Fakta är att dem inte gjort detta..Biturbo är ju vad dem byggt för att överglänsa M5:an. Nix grabbar..jag ger mig inte angående M-bilarnas byggfilosofi,en klar, fin, härlig sugmotor det bygger bara riktiga bilbyggare som vet att marknaden kräver detta av biltillverkare med lite självaktning.. Hej hopp.. Mvh Janne. |
|
|
Ett litet förtydligande i all uppståndelse. BMW 2002ti var ej utrustad med turbo utan med ett trevligt förgasararangemang! Dom kallar mig dymo, för jag märker ord ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Det är ingen som har sågat M-motorerna i denna tråd vad jag vet. Alla har väl tyckt att dom är underbara, eller har jag fel? Det är väl snarare så att turbomotorerna har blivit sågade och det är det som vissa, bl.a jag, inte håller med om riktigt. | |
T_J |
Janne T, keep on going M535i-86 och sluta spy galla över dom som åker nya moderna bilar med sofistikerad turbomatning. |
|
T_J: jag åker modern sportbil utan turbo räcker gott och väl för köra från andra tyska märken om man vill:)) |
|
P.Jonesjö |
Janne T: Det handlar ju inte om att Audi inte klarar att bygga en sugmotor utan snarare om utvecklingskostnader och byggnadsfilosofi. De kanske helt enkelt vill ha en turbo-motor vilket väldigt många föredrar, jag själv till exempel.. //Peter |
|
Kristian Larsson; 2002 Tii var det däremot - utrustad med turbo, alltså. |
|
|
Sani: Nej Tii:n har inte heller turbo... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Flåklypa>>>Ingen har direkt kritiserat effekten eller M-motorerna,men dock bl.a det "klena" uttaget per liter på M5 E39... T_J>>Jag har inte "spytt galla" på någon här vad jag vet iaf..Slappna av och njut av din bil istället för att reta upp dig i onödan...Vilken bil har du förresten? P. Jonesjö>>>Det jag sagt om audis sugmotorer är vad dem byggt o inte något annat,spekulera vilt är ju bara att fortsätta med :) |
|
|
Sani, Tii hade däremot insprutning, det har ju inte Ti. 2002 med turbo heter helt enkelt 2002 Turbo. |
|
| Håller med T_j.. biturbo e guds gåva,,, hehe=) | |
E23 |
Turbo i BMW är ju inget nytt, fanns som sagt i BMW:s toppmodell BMW 745, men i M-bilarna vill man ju inte se TURBO Aldrig över 2000 rpm !!! |
|
Janne T vet precis vad det handlar om. Fortsätt så. Mvh / Gumpy |
|
|
Biturbo är fegt... TwinTurbo är manligt... MVH Patrik |
|
Zafiro |
Tänk om det slutade med starka motorer och istället började bygga lättare bilar. Vilken utmärkt kombination låg vikt o stark motor. S2000 har ju haft lite problem med har jag hört. Angående teknikensvärld, det är sällan de anser en bmw vara ett bättre bil, de brukar klaga friskt på BMW. Var en insändare i teknikensvärld vad som avgjorde vilken bil som var bäst, de svarade att även om de X var bättre så var det deras personliga åsikt som avgjorde. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.