|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Är det ingen annan som har läst testet av Audi RS6 i Teknikens Värld nr 21/2002? Man hänvisar även till motsvarande test för M5:an och jämförelsen var ju minst sagt nedslående för M5:an. Inte ens "Älgtestet" klararde den lika bra som RS6:an. Citat från slutbetyget: "BMW föll på teknisk k.o. Den gamle mästaren är slagen och irriterande nog för BMW är det fråga om teknisk knockout. Att M5 är 135000 kr billigare hjälper inte när RS6 visar sig bättre i både motor, kraftöverföring och chassi." Tung läsning för BMW-fanatiker. Atomklyvaren | |
|
Vore lustigt om inte Audin var bättre! Det skiljer ju som sagt ett par år... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Så en Audi 2002 emot en BMW 2002 är fegt? MVH Patrik |
|
|
vad jag har hört och läst är att rs6 är lire "tråkig" att köra på grund av tyngden. inte alls lika sportig som M5:an. själv föredrar jag nog en hårt trimmad sugmotor. Länk |
|
Bavaria |
Audi TT....bmw m5 bygger på 99 års modell...inte 02 bara för det exemplaret råkar vara 02.. men gissa vidare du. |
|
hawe: Om man tar ett separat klipp ur ett test så kanske det blir så, för att få en mera rättvis bild bör man ta del av hela testet. Trots allt skiljer det sig 135000kr och för dom pengarna kan man förbättra det som var mindre bra. Sen att det sklijer x-antal år har vel oxså betydelse? |
|
JH |
Läs i senaste "EVO", M5 är snabbare i fart, känns exaktare på bana m.m. TV kör med sitt "älgtest" vilket iofs är viktigt men det är nog inte det de flesta här på BMW Power köper sin bil efter. |
|
M5an är ju baserad på E-39 som går i pension i år så det är helt naturligt att Audis vassaste modell, som dessutom är 4x4, slår en pensionär! Det är ju inte en Kia vi jämför med! Skulle jag stå inför valet och inte såg till prisskillnaden så blev valet nog RS6! Mvh, Steaman |
|
|
Som jag sagt tidigare i någon tråd så är det ändå så att BMW har den "hårigaste" sugmotorn bland tänkbara konkurrenter...Audi mfl måste ju alltid använda turbosar :) till att effektmässigt överglänsa M modellen...Jag ser ingen konkurrent till M5 E39 som kan ta M5:an utan div överladdningar(kompressormatade inräknade oxå då).... Mvh Janne. |
|
|
Vad spelar det för roll, överladdning eller inte? Det duger ju åt Porsche! Mvh, Steaman |
|
|
Janne T: Även Bmw har haft turbo=2002 gjordes i några få ex med turbo. Angående älgtestet hur många älgar finns det i Tyskland?:) |
|
|
BMW har haft en del turbobilar yes bl.a 745,2002,men inga med beteckningen M. Handlar om image o bilbyggarfilosofi antar jag..Turbo är till för "fegisar" ;)) Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kommer snart en ny M5 så då är kampen över V10 500 Hkr. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Det blev alltså precis som jag skrev i mitt inlägg om EVO-testet (angående TV alltså)... Länk /Fredrik |
|
|
Fast då tävlar M5:an mot en ett par år gammal RS6:a.... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Det är väl bara att gratulera Audin till en bättre bil. Löjligt med argument som "dom använder turbo" osv. | |
|
Flåklypa>>>Trampade jag på en känslig turbotå eller? Håller absolut fast vid mitt turbosnack...Turbo ska dieselbilar ha inte en riktig bensin motor :)) Mvh Janne. |
|
|
Min slutsats: Turbo ÄR fusk! Punkt slut! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
Ha ha ha....nejdå. Jag har ingen känslig turbotå. Inte heller någon Auditå att trampa på. :-) Jag tycker att BMW ska ta del av den utvecklingen och förfina turbotekniken ytterligare. |
|
|
Felet med Audin är inte Turboaggregaten utan växellådan inte ens manuell som tillval mycket dåligt speciellt när man vants sig vid att Audi bygger motorkraftiga manuella bilar som S8 6vxl min favorit Audi, Nej M5 vinner på den detaljen ingen automat i en sportigare bil. MVH Stephan |
|
|
Flåklypa>>>Tar BMW till turbo till M-bilarna(vilket jag innerligt hoppas slippa se) då blir det ju ingen match alls...Då är det bara att montera STORA vingar på vagnen o sticka upp i skyn och lämna bilkonkurrensen och ta upp jakten med rymdfärjorna. ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.