|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min 525 -89 M20 drar en hel del kylarvatten, ser aldrig några fläckar under bilen, borde ju synas nu i snön! Har bytt kylarlocket och toppen är renoverad för ung. 1 år sedan. Vad kan det vara för skumt? Kan det va en spricka i toppen ändå? Ser inget konstigt i oljan och den ryker inte nåt...Nån som har nåt tips? Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! | |
Dr_Mario |
hmm det kan vara värmepaketet som spökar. Bildas det en hinna på framrutan eller luktar det glykol i bilen när värmen är på?? Då är det troligtvis ett trasigt värmepaket.. |
|
Sebban, mitt råd är o provtrycka systemet ,du kan aldrig upptäcka en microläcka annat än att du ligger under huven vid färd.Alltså provtryckning simulerar färd.Kan tex vara slang,vpumpen,kylaren,mmmm. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
| En snubbe på jobbet mitt som har en 525i -90 (M20) som också drog en hel del kylarvatten. Han lämnade också in den på topprenovering, men problemet kvarstod. Sen rev dem motorn på den och de visade sig vara en spricka i motorblocket mellan cylinderfodren. Mekanikern trodde det var någon som hällt kallt vatten på motorn när den hade gått varm... Ett litet skräckexempel :-) | |
|
Jag skulle också kunna tänka mig att det är värmepaketet som läcker. Det kan mycket väl läcka lite grand utan att det märks mer än att kylarvatten försvinner. Antingen så läcker det ut under bilen, eller så hamnar det under den tjocka tygmattan inne i bilen. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Tack för svaren killar! Fick rådet att provtrycka systemet av BMW också. Kanske vore det bästa att låta göra detta. Får ingen hinna på rutan och det luktar inte heller. Rätt irreterande är det i alla fall. Sen måsta man ju se till att man alltid har några lite glykol i skuffen... Få se va det kan kosta att få systemet provtryckt. Nån som vet? Mvh Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
| Provtryckning kostar knappt 600kr. Be dom även kolla om det finns avgaser i kylsystemet. | |
|
Sebban, synd att det är lite långt i mellan oss annars har du kunnat låna prylar av mig. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
-RW- |
möjligen spricka i toppen:( hade samma problem med en E34 som jag hade. |
|
trucker: Jo, det är lite långt, men jag bugar och tackar för erbjudandet! Får nog bli ett besök på BMW endera dan. Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
| hur mycket minskar det då? | |
|
Får väl fylla på knappt en halvliter i veckan. Lyfte på oljepåfyllningslocket och kollade. En vit klegga...tyder ju på toppen, fast borde man inte se nåt på oljestickan då? Det märks inget på gången i motorn. Vi hade en saab där toppen var skev, den gick bara på 3 cylindrar den första kilometern efter start, borde ju bli nåt liknande tycker man ju. Läste i nåt inlägg av Hasso att det kan vara normalt på vintern med lite vitt klet på locket pga. kondensvatten. Bilen hinner knappt bli varm på vägen till och från jobbet om dagarna. Mvh. Sebban |
|
|
Sebban precis som du läste så blir det kondens när du kör korta turer.Vill bara flika in att 02an läckte lite vid provkörning syntes inget vid koll,men vid provtryckning så var det en slang vid vattenpumpen som det var ett synåls stort hål i . Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Okej, det är provtryckning som gäller. Bara att beställa tid! =) Tack för alla svar. Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
Har du kollat på vänster sida insugn.slangen/röret där går det in en vattenslang i ett 4kantigt hus...packningen till detta hus hade börjat läcka....inget ställe som man tittar efter första gången.. mvh PH |
|
|
Peter H: Skall kolla där imorrn! Tack för tipset. Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
Jaha, så har man en sprucken topp då... Fick beskedet idag efter en provtryckning. Inte bra. Vad är det bästa alternativet nu? Tror jag kan få tag i en beg. topp (jobbar på skroten), med det är inte alldeles lätt. Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
Tråkigt att höra sebban, är det 100 på toppen? önsketänkande packningen.Kom gärna igen med uppdatering var sprickan satt. lycka till. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Det är en lite spricka vid ett ventilskaft, som inte går att komma åt att svetsa enl. BMW. =( Letar beg topp för fulla muggar. Har inte lusta att slanta upp 10 000 för en ny. Mvh. Sebbe Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
Jag håller öron o ögon öppna=/ . mvh trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.