AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
535

Stereo anlägging i bilen hur väderas den?

Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Värderas stereo anläggningen i bilen när du byter in bilen? Värdet på min anläggning i bilen är 30 000kr
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ingen dålig anläggning. Är den under ett år gammal måste inköpspriset varit minst 60000:-, mellan ett och två år gammal bör inköpspriset varit runt 100000:-...

Låter du stereon sitta kvar i bilen vid inbyte får du nog bara en bråkdel av dess värde. Medför den dessutom ingrepp i originalinredningen kan den t.om. sänka värdet på bilen.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Det enda som värderas till mer än nån/några tusenribbor är nog BMWs nyare DSP/Navi/TV/HiFi grejior annars feta basådor i skuffen med massa steg är nog bara ett plus om man söker kunder i åldern under 25, vanligen på nyare ( och dyrare) bilar är det nog snarare ett minus med tanke på ev. åverkan osv..
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Då skulle det löna mig o plocka loss sakerna o sätta in den bmw bussnines radion o högtalre vid inbyte?
Troligen ja men å andra sidna kan du sälja framsystemet löst om det är ngt år ?? eller är det 500:- man får kan man ju låta det sitta... ( jag skicka E34an med InfinityKappa fram och bak....)
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
plocka nog hellr loss allt har infinty kappa fram bak o sub e oxå infinty kappa.. har ett jbl som driver basen, och en rockford 4x 100 som driver högtalarnna samt en deh-9400mp pionerr stereo för 11000krs så bättre o lossa allt igen hehe :) lr vad tycker du?
Är du händig, och kan byta tillbaka till originalgrejorna själv, så lönar det sig nog. Går alltid att kränga grejorna löst sedan, eller behålla det man vill till nästa bil.
Men skall du betala någon för jobbet, vet i katten om det lönar sig.
Fet stereo du måste ha förresten!
Min kostade bara 15.000:- i delar.
-RW-
inte så värst mycket hos bilhandlarna, men privat däremot så kan de uppskattas.
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
det var ju den bästa pioneer med mp3 finns en dyrare med hdd men det ansåg jag var lite för mcyekt vad ska jag ah en hd i bilen för.. fick annar min stereo för 7000kr kosta 11 000kr här, köpt från england, en kompis tog med den... o garatnin gäller ju i hela världen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Jag skulle plocka ut den och hade i min "nya bil" om du ska köpa en ny... annars sälja den privat!

Mvh Mohsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.