|
|
|
|---|---|
|
Kollade på en M5 3.8 som går i pulser på nåt sätt. Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men bilen drar ojämnt på mellangas, lite som att den motarbetar sig själv lite med jämna mellanrum, ungefär som att nån sitter brevid å gungar i stolen. Som sagt, svårt att förklara, men någon kanske känner igen fenomenet och kan förklara vad d kan vara. Tacksam för något svar... jimpa | |
|
Det har varit uppe förut för ett bra tag sen, och då har jag för mig att dom flesta hade det fenomenet på sina 3,8:or, så även jag men jag hade inte tänkt på det förrän det kom upp i en tråd. Antar att dom är så men det känns bra knepigt iaf.. |
|
|
Låter som att a/c:n har svårt att bestämma sig om den ska ladda eller ej... -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
Ja, nog fan känns det knepigt allt. Du minns inte om nån kom fram till nåt? Kan ju inte vara helt normalt tycker man. Kom igen nu alla 3.8-experter!!! jimpa |
|
|
Vet inte exakt, men jag har för mig att vid ca 4300 varav ställer den om plenumkammaren på insuget, därav den temporära effektsvackan. Detta syns tydligt på effektkurvan när man bromsar denna motor. Har kört min på rullande landsväg och såg då detta fenomen på effektkurvan. Snabbare ska det gå! |
|
|
Ivar: Ja, d vet jag, den går för fullt när man kör hårt, å d e en tydlig skillnad på tryck strax över 4000 rpm, men d e inte det som e grejen, den lixom går ojämnt på jämngas. Grabbarna säger att d e helt normalt, men d accepterar jag inte. Nåt måste va galet, kanske inte så farligt men nåt e d.. Men jag tackar för svaren. jimpa |
|
|
Jag hade samma problem med min, i mitt fall så visade det sig att avgassystemet läckte lite innan lambdasonden villket gjorde att det bidde fel värden. Den ryckte vid jämn gas samt att den ändrarde varvtal upp och ned vid tomgång Nu är det tätat och den går som en klocka. :) - Livet börjar efter 250 km/h - |
|
|
J: Tack så mkt, misstänkte att det va nån petitess det handlade om eftersom bilen går helt kanon annars. Ska genast undersöka saken. Men om d e nån annan som har haft liknande beteende så skriv gärna. jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.