|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har kanske ett ovanligt problem, men häromdagen när jag var och körde så funkade spruttarna till framrutan skit bra, och sedan tog spolarvätskan slut, så jag fyllde på den och strollen vart skit dålig, den når inet längre framruttan, vad kan det vara för fel? | |
|
Kan vara smuts i pump, slang, filter (om du har?) eller spridaren. Om det bara är en spridare som är dålig, prova med en nål i spridarhålet. Om det sprutar lika dåligt ur alla hål är felet knappast spridarna. Plocka isär slangarna och blås rent. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| hur plockar man isär slangarna? | |
|
Hade samma problem på min när jag köpte min e30. Jag plockade bort munstyckena och testade att blåsa bubblor i vatten. Detta skall gå lätt. Det gjorde det inte på min. Medans munstyckena är borta testa och sätt på spolningen med bara slangarna, så att du vet att det inte är stopp nån annanstans, sedan blåste jag rent dem med tryckluft, (det går ju att köpa nya för en tjuga också, men jag har nått fel i huvet så jag måste laga allt) Och alla sagor har ju ett lyckligt slut, de har fungerat problemfritt i 4 månader. Har du tur har du ett lika enkelt fel. Det kan ju vara pumpen också. Ett tips om det är igensatt nånstans är att sätta dit ett soppa filter nånstans så det inte blir samma sak igen efter en vecka. Och till slangarna var det på min bara att dra isär dem. Kan ju vara nån slags spärr på dem, men det skall nog gå att lilsta ut hur de funkar. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
| är det någon som vet hur man lättast plockar isär munstycket, på en e36, för det ser rätt så krånligt ut? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.