|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det dyka upp artiklar om nya 3 serien som skall komma 2005. Länk | |
|
Ännu så länge bara gissningar men ska man gnälla är det lite väl mycket Skoda Fabia över fronten. Men å andra sidan - det kan ju inte bli snyggare än min egen. My Bimmer is my mistress |
|
gangsta_toth |
Tycker att 3-serien blir ful.... Öhm, jag menar "mindre snygg", för varje gång den uppdateras. E21:orna är väl i o för sig lite si o så... |
| usch!! hoppas inte 3:an kommer se ut sådär när den har premiär...fulare front får man leta efter!!! | |
|
Mer info: Länk |
|
| Jag tycker att 3-serien (gäller väl alla serier) bara växer och växer.. Jag menar: Det finns ju inga drag på den bilen som påminner en om sportig bil. Och 3-serien e ju känd för att ha sportiga karakteristika. Om man tar en E30 och jämnför med E46 e det ju en rejäl skilnad i storleken. Utvecklingen i den banan måste stoppas eller i alla fall reduseras lite... Snart måste vi ju få en serie mindre än 3-serien för att behålla det sportiga i denna serie.. | |
|
Sorgligt... Efter att e46:an enligt mig är en riktig lyckoträff designmässigt så vill jag knappt kommentera den nya 3-serien. Nog för att de säkert kommer att ändra en del på bilen, men de bilderna är nog inte så långt från verkligheten. Fronten ser inte ett dugg aggressiv eller sportig ut, det ser nämligen ut som en blandning av en Audi och en riskokare, den berömda upp-och-nervända tvålkoppen börjar nu även leta sig in bland Bmw:s bilar? USCH. Varför...? Chris Bangle försvinn! e46, e39 osv ger ju alla det sportiga, fräna, arga, vackra och snabba intrycket, precis som vi vill se Bmw, och är en stor anledning till att man vill köra Bayerskt även i framtiden (en e46:a är ju verkligen bilen jag vill ha, och förhoppningsvis köper begagnad om ett par år). Men i tider då Mercedes faktiskt gör snyggare bilar än Bmw:s nya modeller blir man ju bara ledsen... |
|
| Menade snarare 'fullträff' än 'lyckoträff' på första raden, även om det funkade det med :) | |
|
Här kommer mer info om nya 3 serien. den ser ut att komma med en V8.....mmmmm 3-Series News E90 (11/02/03) At a glance: Sporty V8 Engines 4-Series Coupe & Convertible models More cabin space New 6-Speed gearbox High-Tech electronic features Length 4500mm, Width 1770mm increased wheelbase by 35mm to 2760mm Rear Wheel drive with MacPherson strut up front with Trapezoidal-shaped multi-link rear suspension, parts to be shared with the forthcoming 1-Series. Speed sensitive Rack-&-Pinion steering which incorporates BMW's new Active Front steering system. New brakes advanced electro-hydraulic to replace current all hydraulic system. DSC+T, Anti-lock brakes & CBC (Corner Braking Control) will be standard. Adaptive headlamps that swivel to follow the angle of the front wheels to improve night-time visibility. 4-Cylinder engines to come from the UK's Hams Hall plant. Re-engineered 6-Cylinder engines will feature the Valvetronic throttle system along with the third-generation version of the Vanos varible valve timing & direct injection from the 760i flagship. New 3.6Litre V8 developing 272Bhp will feature in a new performance model to bridge the gap between the current 330i & M3. Re-worked versions of the diesel models in 2.0 & 3.0Litre in-line six turbocharged common-rail engines, diesels are to feature new advanced "piezo" technology for more efficient combustion. New 6-speed automatic transmission & manual with optional SMG sequential shift arrangement, centre console mounted lever. 3-Series coupe & Convertibles to adopt the new 4-Series moniker, looks likely that the next M3 will actually be called the M4. |
|
| Hallå,jag tycker att e-36 karossen är snyggast av alla 3-serier hittils! | |
-RW- |
fy f'n va' ful, ser ut som nån japanare. MVH Running Wild ------- Länk |
|
Är lite imponerade av alla människor här som verkar ha stålmannenögon och kan se igenom all maskering som är på bilderna. Jag ser en bild på en bil med svarta plastkoppor jag, lite svårt att se hur den ska se ut, men vad vet jag... |
|
yttryck |
vid första anblicken så ser den väldigt ,mesig ut. men man vänjer sig. nåt som jag tycker är feldesignat är den otroligt stora och fula grillen som inte överensstämmer med bilens kompakta linjer. hoppas dom minskar grillen.. ser inte bra ut |
|
Ytterligare bilder: Länk |
|
|
Jag tycker den ser för dj**ig ut. Som en krympt 7-serie (som även den är ful). Och det stämmer det där du säger Eber, bilarna blir ju bara större och tyngre hela tiden. Eller varför känns det roligt att köra en gammal Opel Ascona, trots att den är 25 år gammal och har endast 100hk? Jo, vikten är låg! Intressant det här med V8. I alla år har jänkeälskarna hånat europeerna för att dom har så små motorer och europeerna har hånat tillbaka och kallat V8orna för både det ena och det andra. Och nu börjar V8 bli värsta tränden här i europa.. Jänkarna fick rätt tillslut kan man säga.. |
|
| e21 är klart snyggast | |
|
Som sagt här ovan...svår att se den slutgiltiga formen genom all masktejp och adobe modifiering... Tror nog att nya 3:an blir en fin vagn när den väl kommer. 318 grabben// E21:an har åtminstone karaktär ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| japp det har den men dom tycker att e21 är den fullaste modelen som bmw gjort | |
|
Är det bara jag som tycker att alla nya bilar ser fula ut, men sen när man får se dem mer och mer så blir dem bara finare och finare? (-; ps. nya 7 serien är fan asläcker (-; |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.