AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
466

Hjälp med att ta ut kasset bandare i en E-46

Bmw323CI
Hur får man ut en orginalbandare ifrån en E-46.
Skall sätta in en enkel cd istället
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Du måste börja med att lossa listerna runt bandaren och även den ovan handskfacket, börja med denna. De sitter ganska hårt men med en bred skruvmejsel kan man försiktigt lossa dom. När du fått loss listerna ser du att radion sitter fast med två skruv, bara att lossa och sen dra ut. Lossa kontakterna på baksidan och byt till cd:n och sen omvänt för att sätta ihopa igen. Detta funkade iaf på min sedan, vet inte om det skiljer sig i coupe´n
Mvh Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Under listen som går runt själva bandspelaren (samma list som fortsätter ut över handskfacket samt vid ljusomställaren till vänster om ratten) finns det vanliga bultskallar som håller i bandspelaren. Listen sitter fast med en lång "pinne" på vardera sidan om bandspelaren.

Lossa listen genom att försiktigt bända den rakt utåt med ett lämpligt smalt verktyg (platt/bred skruvmejsel som är tejpad, kan vara att rekommendera).

Mvh
Bmw323CI
Jag tackar för denna info,, skall ge mig på det direkt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ni som bytt stereo, hur ser det ut med nya stereon på plats? Behöver man "fylla ut" plats som inte ersätts av den nya stereon så att säga?

Mvh
Anders S.
Anders: sett det i en e46:a. de är en adapter typ som man köper och sätter stereon i. Är de någon som har en bild på ett stereo montage i e46 med en "standard stereo i? maial eller länka i såfall.
I mitt tycke är iaf att de e ganska fult.

Bmw har stjärnan under huven.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja, det är ju det man är orolig för. Blir det för fult får det va. Det är ju också skittråkigt att inte knapparna på ratten kan användas, har man väl vant sig vid det är det nog svårt att vänja bort.

Men, vill man ha ordentligt ljud som finns väl ingen annan lösning. Tror jag?

Mvh
Anders S.
Bmw323CI
Tack för hjälpen,, det var mkt lätt att byta bandaren till en cd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.