|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med värmen i vår 735 i av 91 års modell.Det är inte mycket mer än att rutorna hålls rena. Motorvärmen stor "rakt upp" så termostatfel tror jag inte på. Det går också att reglera ner och upp med reglagen angående värmen. jag har också bra effekt på ac så mickrofiltret tror jag inte så mycket på. Har någon tips på detta problem vore jag väldigt tacksam. LGB | |
|
Mycket troligt att det är magnetventilerna som kärvar, dom öppnar nog inte och släpper på varm vattnet.... titta under "gör det själv" o mektips, där har du hur man går till väga PEO |
|
| Som jag skrev så går det att reglera ner värmen och upp , men "högsta" värmen är alldeles för kall. eftersom det går och båda sidorne har samma hetta/kyla så måste ju ventilerna kunna röra sig upp och ner.jag har också lyssnat på ventilerna och det låter med viss intervall om dom. | |
|
Sorry, missade att det gick att reglera, men då är det nog mer troligt att du behöver lufta kylsystemet, låter som om du har "luft" i värmepaketet...ett tips, kanske värt att kolla. Trevlig Helg PEO :-)) |
|
|
Jag tackar för det tipset, det skall jag prova ! Trewlig helg LGB |
|
|
Kolla istället slangarna som går till värmeelementet.Både in+ut skall vara görhet!Är det gömmet den som kommer ut då får Du göra rent elementet.GOD LUCK! |
|
|
har nu luftat, inget luft. kan det ändå vara microfiltret fast jag har bra "kyla" i kliman ?. jag har bra värme på slangar in och ut från ventilerna. Hjälp !!!!! |
|
|
Man känner direkt om microfiltret är igensatt, fläkten blåser ingenting, det blir garanterat stor skillnad när man byter. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| får nog ta och byta filtret. det blåser faktiskt ganska dåligt, betydligt mindre än min gamla MI16. | |
| har nu bytt filtret. stor skillnad trots att det inte (tyckte Jag ) var så igensatt. Fick mer sprutt på fläkten samt att värmen blev bättre. Men nu sjönk motortempen så jag har nog haft 2 fel, filter + termostat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.