|
|
|
|---|---|
widana |
Hej alla glada BMW-ägare :) Vad är rimligt för en nyimporterad 320i -91 som gått ca 13.000 mil (där firman erkänner att den säkert är skruvad ngt). Har ännu inte kollat på den men enligt annonsen stod det "nya modellen", vad är det?? De begär 55.900 :- men hoppas få ner den ett par tusenlappar åtminstone. Vad tänka på när det gäller en nyimporterad bil såsom den här? /Förhoppningsvis snart en BMW-ägare |
BeeMWe playboy |
Räkna med det dubbla miltalet Jag skulle inte betala mer än 40-45 om d till och med erkänner att den är skruvad. "Nya" karossen kom 91 och den är den dagens bmw 3 serie bygger på, den ko efter e30 som är den kantiga karossen. Tidiga årsmodeller av e36 ska man akta sig för eftersom det nästan alltid är barnsjukdomar. Baxaxel, kamaxel, rost, bromsar. Motorn är väl det visentliga, har de bytt några slitdelar på den? Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
widana |
jaså var det E36-karossen de menade :) exakt vad är "barnsjukdomar"? |
BeeMWe playboy |
sjukdomar som finns på tidiga årsmodeller av en kaross. Relatera detta till krupp, eksem, örininfektion som människan bara har när d är barn och du har förklaring till namnet rost i skärmkanter/baklucka har jag för mig är en. Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Hej. Ett pris strax över 40' är nog mer rätt då miltalen inte stämmer. Folk skruvar ju inte tillbaka en bil 1000 eller 2000 mil, utan det handlar nästan alltid om 10.000 mil eller liknande när bilarna gått lite längre. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
widana |
så mkt som 10.000 mil, kan det verkligen vara realistiskt och tro att det skruvas så mkt??? har även kollat på en importerad 318i -93 som gått ca 14.000 mil (där serviceboken säger likaså) och det begärda priset är 69.000 kr. Är jag helt ute o drömmer om jag kan få ner priset till 60' även om bilen är i tipp topp skick där allt är original (ingen styling) och den endast haft 2-3 ägare? /widana |
|
det är ju ingen som skruvar bilen bara ett par tusen mil, även om bilfirman säger så. Räkna på 2500-3000 mil per år, det ger att bilen gått 25-30000 mil. Det är vad du får utgå ifrån. Tro inte på handlaren, han försöker ju lura dej! Bättre att köpa en som gått 14' mil med servicebok, förutsatt att den är ärlig. Kolla upp den med BMW för 200 kr, så vet du med säkerhet. Mvh Johan |
|
|
Hej igen. Nej, från 69.000:- till 60.000:- utan inbyte är inte svårt. Även om det är privat så ska du kunna få ner priset till 60.000:- eftersom de flesta bilfirmor inte tar en importerad bil i inbyte eller så får de riktiga skambud. Därför säljer många sin importbilar privat. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
widana |
Nu har jag kollat närmare på den importerade 318i -93 där miltalen är 12300 mil och slutpriset 65'. Mitt huvudbry är dock att bilen behöver en eventuell nerlackning (pris, någon?) samt larm och ev elhissar då det inte finns någon finess på den alls. Allt är original från fabriken och bilen är väldokumenterad från Tyskland (servicebok etc). Kan jag ge 65' för den utan att känna att jag gett för mkt för den? Färgen är helt underbar och jag får bilen servad o klar. /widana |
BeeMWe playboy |
That´s gaydyrt... E det nån servicebok? Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
widana |
ja det är servicebok med. All dokumentation är med och den har garanterat gått enligt mätarställningens 12300 mil. |
Kowalski |
Jag fick ge 65' efter prutning för min sv-sålda 318 -94 (med m45-motorn) med 9500 mil (ärliga) med servicebok. Den hade svensk standardutrustning (airbag, abs, clås, elhissar+ elspeglar och fyra nackstöd mm.) och metallic. 2 tidigare ägare. Den visade sig efter M-testet vara en kanon-bil. Bilen köpte jag hos en bilhandlare. Kollade riktpriset hos handlare och den skulle ligga kring 75-80 så jag tycker det var en bra affär jag gjorde. Jag tycker du skall välja en oskruvad E36:a. Lite dyrare men de tusenlappar du sparar förlorar du garanterat. Kolla 93:an på M-test om du är spekulant. Ett pris kring 55-60 är nog trots allt inte orimligt oavsett vad "BeeMWee-playboyen" säger. Efter att ha läst flera inlägg på värderingsforumet ser man att flera BMWägare av äldre modell är benägna att skjuta E-36:ans andrahandsvärde i sank. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.