|
|
|
|---|---|
| är det bara jag som är ovanligt dålig på att parkera eller är det flera som tycker att det är krångligt att köra upp på dom där hållarna? det är så j*vla trångt :( höll på 5 min igår för att bara ställa bilen till rätta. Mvh | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
E38 är ju större än E32, och min 740 (E32) passar precis på de lyftar de har. Första gången jag körde upp trodde jag att jag ställt mig på tok för långt till vänster. Men när jag tittade på höger sida såg jag till min förvåning att bilen stod mitt i, den var ju bara BREEED... /Mattias |
|
Prova backa upp, det är iaf enklare i den hallen jag brukar vara. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Som sagt ,det är lättare att backa upp tycker jag också,förutsatt att du inte måste använda avgasutsugen förstås. Jag minns att min f.d Cheva Caprice fyllde ut lyften rätt bra också. Det kan ju vara rätt kul att stå och titta på folk som missar lyften grovt och blir hängande på underredet(tro mig , det har hänt). //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
jag rullade in i en gds-hall i örebro, framtill på lyften så sitter det 2st "flärpar" som man kör uppför och som viks ner när man höjer lyften, men inte när E38an stod där! :) framhjulen var precis på kanten framtill på lyften... stoor bil! sen blev det ännu roligare när biljävlen fastnade! lyften klarade MAX 2000KG :) En fulltankad E38a med massa krafs i bagaget+70kg stereo med slutsteg å baslåda var för mycket, fick stå å vänta i 60min innan det kom en verkstadskille å släppa på hydraultrycket :) |
|
Scheckheft |
Hej, samma problem här. Skrapade tröskeln på min gamla 740 när jag åkte till OK/Q8. Nästa gång ska jag ta hjälp av någon i hallen vid parkering. /Scheckheft |
|
Hall utan lyft är stabilt, lyftar suger.... Prova OK Q8 lidingö den är både fräsch och bra utrustad. Asken |
|
| tur att man inte e ensam då, om man har lite bråttom kan man inte köra genom auto tvätt? sån man bara kör egenom ni vet)repar det lacken el finns det nån speciel sort man ska använda? | |
Scheckheft |
Hej, borstar kommer aldrig i närheten av min bil. Högtryck lämnar hälften av skiten kvar. Det är bar handtvätt + högtryck som gäller. /Scheckheft |
|
Själv försöker jag alltid använda en tvättplats med lyft, så att man kan köra upp bilen och tvätta den under varje gång man har kört på vintern. Då håller sig bilen 100% frisk. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Rekommenderar starkt OKQ8 Skvaltan i Nacka. Har kört in polarens 740 E38 på alla lyftar där och det har aldrig varit något problem. Däremot så är det svårare med en IL då dessa nästan inte får plats på längden.. men det är en annan femma ;-) Stay tuned with my car! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.