|
|
|
|---|---|
|
Körde på sista dropparna här om dagen dum som man e drar man sig för att åka tanka, ääääh Tar det imorgon eftersom räckvidsmätaren visade 23 Km kvar att åka när jag helt plötsligt fick soppa torsk, Vad kan detta bero på Vrför visar datorn fel? /MArvin V8 Newton Power | |
|
Hej! I datorernas värld är 23km ingenting ;) Exaktheten i dessa system brukar antagligen diffa mera än så ibland oxå...23km kan ju lätt bli 0km kvar vid en eventuell kickdown på din vagn :) OK...Håller med att detta inte var något bra svar på din fråga men ett försök av en icke speciellt datorkunnig att se ljuset i tunneln....:) Mvh Janne. |
|
|
Du kan kalibrera den. Men risken att den faller tillbaks till det ursprungliga den första i varje månad är stor. Det går så klart att ändra. Du kan även resetta vid full tank. Sök så hittar du vad jag just beskrev. ( tex. Länk , Länk ). Mvh. Patric Länk |
|
|
Min än likadan, har ibland kört flera mil och räckvidden har hela tiden varit densamma, kan bero på att man gasat friskt innan och sen plötsligt kör med ägg under pedalen...... Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.