|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte skaffa mig en 530i 88-90 e-34 Är det ngt man ska tänka på när man tittar på en sådan bil? Jag har haft en 525 12v -89? -Är det kedja eller rem på en 530? Tacksam för alla svar!!! | |
|
kedja sitter det i M30 motorerna..är den bara rätt skött är det en tålig motor sägs det. Lyssna på motorn, ska väl helst inte låta som en skördetröska ;) Kolla på framvagnen, glapp, klonk nånstans? Vibrationer? Känns bilen "slingrig" på vinterväg, i så fall bakvagnsbussningar slut. Sen naturligtvis det vanliga, rost mm. Lycka till! E34 är en finfin bil. |
|
|
Tack så mycket... gärna fler svar |
|
|
M30 i denna treliters version tycker jag inte är "världens piggaste" motor så prestandamässigt lär du iaf inte märka av så stor skillnad mot din förra bil.. Men hållbar o bra motor på många vis,dock så drar den lite för mycket bensin i förhållande till motorkaraktären enligt mitt tyckande då.. Tipset nummer ett är som vanligt kamaxelkollen + att gärna ta ett kompprov innan ev. köp. Du har ju haft en liknande bil o då vet du nog vad som brukar "trilskas" på en E34:a..Det som skiljer främst motormässigt är då kamkedjan som tidigare skrevs av Ferlin+lite bättre vrid..Hk är inga ljusår borta från din fd vagn(18 på papperet).. Mvh Janne. |
|
|
OK, tack för all hjälp.! den är i alla fall piggare än en 520:) MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.