AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
715

Modellbilar E32?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Någon som vet om det finns några E32 modellbilar att få tag i? Helst byggsatser i plast som man får limma i hop och lacka själv, det hade varit roligast. Det hade varit skoj att ha exakt kopia i liten skala av sin egen bil i rätt färg och allt. Någon som vet om man kan få tag i sådana modellbilar?

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Bara lite jobbigt att sy sån liten skinnklädsel ;)

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Hej Johannes!

Finns nästan är exakt kopia av din 750 i skala 1/87 vinrött skinn och 87-89 års fälgar dock, Går att plocka isär bilen för att måla om inredningen.

Länk

orginal -91 fälgar finns också då på 740iL, Borbet A fälgar finns i samma skala.

Länk

Modellen säljs inte längre men det finns begagnade brukar köpa av Länk tyvärr har dom ingen inne just nu.

MVH Stephan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det var verkligen fina modeller, men det var färdiga modeller, inga byggsatser vad jag förstod. Det allra bästa hade varit att komma över en 1:24 plastbyggsats, det borde ha tillverkats sådana, det finns ju massor av olika tillverkare så någon borde ha gjort en E32 tycker jag. Det blir till att hålla koll i alla hobbybutiker man går förbi i fortsättningen.

BMW CS #5139
Svärd
Hade helt klart vart jättekul att bygga en egen BMW! :) Det borde ju finnas...

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!!
Både Revell, Schabak och Minichamps har gjort E32or i skala 1:24
Revell bör vara en byggsats vet tyvärr inte vilken version en bra BMW modell sida där jag hittade informationen...

Länk

MVH Stephan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag skall försöka leta rätt på en sådan Revell byggsats, hoppas bara att den fortfarande tillverkas och går att få tag i. Revell är ju ett känt modelltillverkare, så man kan ju hoppas.

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.