AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
670

BMW 728

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Mycket snack om att motorn i 728 är för liten vilket inte stämmer.
Isåfall så skulle 528 Touring oxo vara det för att inte tala om vad 520 & 523 Touring skulle vara.

Dom som säger det äger oftast 740.
728 är den 7 serie bil som är mest eftertracktad & håller priset bäst.

/Tack
Mig veterligen så väger inte en E39a 2ton. Det är nog därför de flesta tycker 728an är för klen i en 7-serie...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jämför man med 740i eller 750i kommer 728i alltid att vara slö. Men inget ont om 728i för det, en modell jag kan tänka mig att köpa när det kommit ner lite i pris.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Håller med om LME:s slutsatser, prestanda är likvärdiga i 528iAT och 728iA. Automat drar förståss ned prestanda.

/Simon
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Och min 528 är definitivt inte slö.
520 kombi tycker jag är slö!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Allt är ju relativt beroende vad man jämnför med.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

PE
630
PESK
740iA e32
Men snälla, folk måste väl få tycka vad dom vill? Dom som tycker
den har tillräcklig motor tycker det och dom som tycker den är för
svag tycker det....det kan väl ingen säga att det bra får tyckas
det ena!! Så sluta slå med pekpinnen om att så måste man tycka!!! För tycka är snart det ända som är fritt, ....så tulla
inte på det!!!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Som 728:a ägare, kan jag bara konstatera att det är en mycket trevlig bil.
Driftssnål, komfortabel vägslukare av enorma mått.
Ingen rödljusracer om man räknar 0-100 km/h som viktigaste ingrediens men en mycket kapabel vägvagn som erbjuder tillräckliga kraftresurser för säker ock hyfsat aktiv körning.
Betydlig kraftfullare än många moderna "vardagsbilar" men givetvis inte med det bottendrag som en V8 erbjuder.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Hasso: Måste passa på att sända lite sympati och medkänsla till dig.
Måste vara en traumatisk upplevelse att "ploga" fram i en baktung 960. Minns med skräckblandad förtjusning min tid som 960 ägare, en kort med intensiv tid.
En härlig orgie i plast, fuskträ och läder kitch.
måste hålla med LME..har själv en 728 och det räcker mer än väl, rätt billig i drift också.. sen så vem behöver vridet i en sån vagn ja menar 7 ser ska man glida och köra lungt med...annars syns man ju inte :)
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Vad som räknas som slött är relativt. Kom precis tillbaka från en tjänsteresa i holland där jag hade (miss)nöjet att ratta en Ford mondeo automat som hyrbil. Vi satt mest och gapskrattade hela tiden åt den stackars farkosten som fick slita ont för att inte få skämmas bakom långtradare på motorvägen.
Veckan dessförinnan var vi i England och åkte vi Jeep cherokee 4.7 V8. På pappret riktigt roligt alltså. Men man får konstatera att jänkarna har en lååång bit kvar. 1,6l /mil ren landsväg och en gummisnodds automat som kickar två steg bara man tänker gas blir ganska störigt i längden. Ville man vara riktigt frän gick det även att välja "overdrive off" läget och få den treväxlad, precis som en cheva Blazer från 75!

Behöver jag säga att jag skulle ha mått väldigt bra i en 728 istället.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
PESK - håller med om att tycka som man vill det åtminstone skall kunna man göra obehindrat. Så därför tar jag mig nu min tur här ;)

LME - Jag anser att stora feta vagnar som E38 behöver allt pulver som kan uppbringas. Ju mer desto bättre. Hade jag haft råd och ork hade jag gjort som Asken och satt på en ESS kompressor på min med. Krut-pråm hade detväl blivit då :) Framöver är det 250+ hk som gäller i mina bilar, det är bara är så. Att andra tycker annorlunda bidrar bara till mångfalden - inga probs.

Har faktiskt kört en '01(?) 520iM/E39 och uj vad den var seg. Dessutom var den närmast totala avsaknaden av bottendrag jämfört med en V8:a närmast trafikfarlig, iaf innan man vant sig.

Kan väl iofs förstå den som tycker att E38 är trevlig att gliiiida men det är inte min grej, har har inte tid med sånt. Dessutom finns det ju ofta ett överflöd av rödljus så man kan ju visa upp sig där om man nu vill.

Inser att alla inte är lika förtjusta i 2L/milen och att vara så svår vridmoments(miss)brukare som jag är och jag har inga problem med att de har en annan uppfattning. Vem vet, kanske kan det vara något att föreslå för grabbarna i Muenchen; En 716iA! 0-100 på 30 sekunder... :)) borde vara den perfekt glidarbilen då inget annat vore möjligt... <ironi> :)

Mvh Björn
Bimmer7er
De flesta tycker att BMW = Körglädje.
Prestanda är väl en hyfsat stor ingrediens i begreppet Körglädje.
Personligen tycker jag att 0-100 på ca: 10sek är i slöaste laget för att uppleva körglädje i en BMW.

Sen respekterar jag dem som tycker att "lite drag i bilen" inte är så viktigt.

/// Bimmer7er
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Men 728 är lättare och sälja och bettingar ett högre eller lika värde jämtemot 740.
LME,

tror inte att 728 betingar ett högre pris än 740 i nuläget, möjligtvis om 5 år tror jag.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.