AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.003

Gör schnitzer trim till bmw?

_hubbe_
Som rubriken säger... Gör dom chip, eller trim över huvu-taget?? tacksam för svar...
Länk och leta själv. De gör en hel del men inte till M3/M5. Svårt att veta vilken bil du syftar på.
Ac-Schnitzer gör typ rubbet på BMW.
Insug, kammar, avgassystem, väghållningskit, programmering av styrboxar o.s.v.
Länk
OCL Brorssons är leverantör i Sverige
Länk
Är ganska långt ifrån billigt däremot...

Mvh

//Wille

BMWCS #4737
Men du void:ar inte dina eventuella garantier om du har sådana kvar på bilen vilket gör att de kan vara aktuella för dem som vill vässa sin nästan fabriksnya bil.
_hubbe_
Vad bilen beträffar, så är det en me cabriolet -97 o det skulle visst vara strax över 350 häst i den, men jag tvivlar... Och det skulle visst vara AC Schnitzer som trimmat den... Har aldrig hört innan att dom trimmar BMW... men så vet jag inte mycke heller...
Ac Schnitzer e en va de mer kända BMW-förädlarna....AC Schnitzel som en del säger e för mig helt obekant:)350 höst e väl inte omöjligt med chip,avgas o kammar så de kan nog stämma!!
_hubbe_
Men det skulle visst inte vara mer än chip o luftfilter...?
Med bara chip o luftfilter e de tveksamt....Original har den ju 321hk enl nån DIN-norm som tillåter en viss procentuel variation mellan exemplaren,chip PÅSTÅS säkert ge en 20hk till,luftfiltret PÅSTÅS kanske ge en 5hk...Frågan e ju då om de verkligen e så och om den verkligen har alla 321hk kvar....
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
AC-Schnitzer har kompletta trimsats till olika bmw motorer. Men just 350hk kan dem inte bjuda på. Dem trimmar om man kollar på deras hemsida inte m3 efter 95. Asså dem trimmar endast M3'or med S50B30 motor och inte S50B32. Och en M3'a med S50B30 motor (standard 286hk) får 320Hk vid trim med ACS3 Sport engine kit.
16.556
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Vill du ha 350 hk i M3an får du bege dig till Hartge. De har en sats till M3 (ca 80.000:-) som ger 350 hk och kring 400 nm. Bilsport testade en sådan för en tid sedan, den toppade 290 km/h och gjorde 0-100 på 4,9 sek.

Nämen, efter lite letande hittade jag faktiskt just den bilen som Bilsport testade. En riktig godbit!

Länk

Estorilblå M3 Coupé - jag vet fortfarande ingen snyggare bil!!

//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.