AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.512

Cobra 11

Sida 1 av 3
M_Razani
Jag har just vittnat världens bästa serie!
jag satt som klistrad igenom allt, jag kunde inte röra mig en cm!
resultatet efter serien är ett stort brett flin och en ömmande urinblåsa.

Fem BMW loggon av 5 möjliga är betyget!

/Flash
La
12
Lars F
318is E36 -94
Ja håller fullständigt med!!!

Helt underbar serie där BMWn var helt okrossbar!
Som Speed men med tyska bilar istället..
Jag vet vad jag ska göra nästföljande onsdagar vid 23 tiden :)

Mer info för er som missade den fantastiska serien:
Länk
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
J*vligt fet krasch där i början! Nån som fattade varför mercan fortsatte i 160 blås bara för att bromsoljan saknades?
Personligen skulle jag använt P-bromsen,fast då hade ju programmet blivit så kort=)
Måste ses nästa vecka...

325 iX - "weather or not"
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
En som inte hänger med, är det ett tv program eller nåt?

Mvh Abbe
Länk
Jag undrar varför nyckeln gick av och vad Tom skulle ned med handen mellan motor och kylare att göra. Hade det inte räckt att slita bort tändkablarna?

Abbe, det är en serie som började på trean igår kväll.
Onsdagskvällar kl. 23 är bokad i tv soffan.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Får nog kolla in den nästa onsdag...

_____
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hahaha vilken otroligt dålig serie! Ändå satt man som klistrad förstås. Nån som noterade de antal gamla 80-talsbilarna dom kraschade i början? Inte en endast ny bil förutom SLK:n på slutet. Budgeten tillät väl inte att dom kraschade nya bilar.
Hur slutade det? Jag somnade...

Tigerr
Den var typ grymt tuff! Är det en serie..? Kommer där vara mer så tuffa biljakter? Och lite beröm till personen som hade översatt/textat! Bara alla "direktöversättningar" var roliga..! :D

*Våra tankar är nu hos barnet och dess mor*

*våra tankar är nu hos passagerarna i bilen*

så kanske man inte riktigt hade uttryckt sig på svenska?

Senså är tyskan ett så ball språk.. Lät helt hysteriskt när dem började skrika på varandra! ;)

Tigerr
En vit Porsche 928 fick möta sin skapare i jättekraschen i början, synd.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Deliq
Vid två tillfällen när de "hoppade" med E46'an var det en E36 som landade, för att i nästa sekvens åter vara en E46'a. Petitesser ? Javisst !! Kul action var det i alla fall...

M V H // Deliq

**___**

"Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss"
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ja, man har ju helt klart fått lära sig att man aldrig skall köpa en gammal SL, för det är för bra driftsäkerhet. De vägrar alltså att stanna. Dessutom så låses tändningslåset, gasen m.m. om man tappar ur bromsoljan. Grymt. :)
Dessutom har den så pass fördelaktiga aerodynamiska egenheter att man kan klättra omkring på bilen i 170 knyck och ner i motorutrymmet utan att kunna haka av gaswiren.

Men jag håller med er. Det var klart underhållande och den kommer att ses på framöver. Det kan jag lova!
Skitkul även att BMW:n fick agera hjälte!

Dock använde de sig av 3 olika BMW:s. Två E46:or. En med orangea blinkers och en med vita (nej det var före de pajjade), och en E36 (är ganska säker på det) vid första hoppet.
Fy va petig och tråkig man är. :D
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Fredrik M:

Även en röd E24 som såg ut som en 635 CSI i putsbögskick... Sorgligt.
M_Razani
visst det fanns små fel lite här och där men det spelar ingen roll det var trots allt det där en grymmt bra serie!

är det nån som såg någon modellbeteckning på semirs bmw?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller inte med majoriteten. Cobra 11 är tysk tv när den är som sämst. Visserligen spelade en BMW E46 hjälterollen men annars tycker jag att det hela var sorgligt. Inte minst orgien i att krossa tyska åttitalsbilar på autobahn i början. Fast lite skadeglädje när de trashade en Ford Sierra kände man ju.

Själv kräver jag att TV återinför den gamla östtyska deckarserien från tidigt åttital som SvT sände ett par år efter murens fall. Den får visserligen Cobra 11 att framstå som Ingemar Bergman men det är så otroligt läckert att se kommissarien i polyesterkostym jaga bovar i en orange Wartburg Tourist!

/330

PS. Ingen besserwisser (utom jag) som noterade att de kallade en MB 380 SE för SL? Som att kalla en BMW 740 för M3, ungefär.

My Bimmer is my mistress
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jodå trots lite tekniska missar var det den bästa serie jag sett på länge..
Lite tönt-varning kanske men va fan serier med bilar som "huvudpersoner" och då särskilt tyska kvalitets vagnar är man ju inte bortskämd med.
Jag vet vad jag gör samma tid nästa vecka.
Häftigt med en kameleont bmw som kan förvandla sig mellan E36 och E46!
Jag gissar på att det var en 328!

.........BMWLundqvist.........
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Tretretti: jo, jag såg och led...

.........BMWLundqvist.........
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Låter som om man missade nått dåligt el. ej. Någon som vet när reprisen går?

Mvh Jimmy
Tyckte mest man satt och klagade :) Som vanligt när man kollar på en bilfilm :)) Men det måste ju varit en jävligt vass motor i BMWn eftersom det spann till varje gång han växlade ner från 5an till 4an :))

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Tyvärr missade jag detta igår kväll. Men jag vet ej om jag skall våga att de detta nästa vecka, jag tror inte jag klarar av att se bilar som Porsche 928 och BMW 635 gå till spillo helt i onödan för något tv-programs skull.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Modellbeteckning på E46:an fanns inte, men gissningsvis var det nog 320. Försökte kolla om det var dubbelpipigt, men jag tyckte det var enkelpip.
Detdär med SE och SL tänkte jag fanimej inte på. Först nu när du nämner det som jag förstod hur dumt det var.
Märks att man inte är så märkesfanatisk vad gäller MB.
Om det bara var en pipa så va det max en 318...

/Johan
[CUL8ER]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.