|
|
|
|---|---|
|
Hej Har fått ett bra erbjudande på 4 st m3 e46 18" i väldigt bra skick. Var och provade dem idag men bakdäcken var tyvärr förstora. Bak 265 fram 225. Det såg inte så snyggt ut. De stack ut ca 2-3 cm. Frågan är hur mycket valsning kan göra? Vet nån någon som valsar i sthlm området? Och hur kommer det i sånna fall se ut när jag sedan monterar på vinterdäcken 215. Om dem ens kommer att synas :)? Nån som har erfarenheter av valsning på e36 svara gärna. +Kan man sätta på mindre däck på samma fälg? mvh doffe | |
|
snälla , hjälp. Är det någon som har valsat sin e36?? mvh doffe |
|
| Jag har fått min beemer valsad. Hu, kan inte talamig varm för ämnet valsning, men se till att ngn form av noggran behandling utförs efteråt av skärmkanterna. Skärmkanten valsas ju inåt och är man inte noggran här släpper färg, anitchipmedel och rostskydd men tråkiga nyheter som följd. Som tur var upptäckte jag "det" i tid på min bil. Resultatet i övrigt var perfekt. Nu får 265 orna plats utan att "ta i". | |
| det e klart att du kan ha mindre däck på samma fälg, men det beror ju lite på vilken bredd fälgen har i nuvarande läge. du kan inte ha 9,5x18 och kära med 195'or... Och även om du bytar till smallare däck så e det inte säkert att du får plats utan "valsning".. Det beror som sagt på fälgens bredde + impressningen på fälgen. | |
|
Stalin: ok, är väldigt ny i däckbranschen. får kolla upp storleken, tack schnit...: aha, låter riskit, får se hur jag gör. Minder däck låter mer tilltalande. Föressten har du några bilder på din valsade bil? mvh doffe |
|
|
doffe: Du kan gå ner på 245/35 -18 istället och då kommer omkretsen att nästan vara desamma som orginalet Länk Bra sida om man vill ha förslag på olika dimensioner ¨ Bobby |
|
|
ok, det låter ju mer lovande. Fast då blir det nya däck...jaja kan vara värt det. Tack Bobbby mvh doffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.