|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet att Sellholm kan bygga detta, men har lite ont om tid. Nån som känner till var man kan köpa en komplett styrväxel eller ett kit för att bygga om den befintliga. Behöver inte tvunget vara i Sverige, just nu är jag glad om jag kan hitta nåt! | |
ant |
till vilken av bilarna ska du ha styrväxeln? om det är till e30:n så kan du ju använda en m3 styrväxel. den har ju 3,5varv mellan fulla rattutslag medans vanlig styrväxel till e30 har 4,1 varv om jag inte kommer ihåg fel. fast det kanske du redan har monterat? det var iaf en tanke. ========== Länk |
|
Tack för tipset! Det är på rätt håll, men jag är mer ute efter 1,5-2 varv.. Sellholm vill ha 5000 kr + moms. Andra förslag mottages tacksamt.. |
|
|
Det är ingen som vet styrväxlar från andra märken som har lagom många rattvarv som kan passa med enklare modefieringar. Mvh Michael B |
|
|
Är också intresserad av detta! Fast 2-2,5 varv tror jag är mer lagom för mig. "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
Har inte Demon Tweeks i England ett ombyggnadskit?? "Jasse" sa att de hade ett för ca 2500:- Har inte fått deras katalog än, så jag kan ej kolla det. MVH Arne [bmwdriver] 318iS 1988 323i 1986 BMWCS[Syd]#4324 Länk |
|
|
Finns inte längre så nu är det jobbigt :( |
|
|
Ok :-( Brukar finnas företagsannonser om korta styrväxlar i IdrottsBladet... vet däremot inte pris på dom MVH Arne [bmwdriver] 318iS 1988 323i 1986 BMWCS[Syd]#4324 Länk |
|
|
Beställde en kort styrväxel från den firman(0370-26494) i början på veckan till min Ascona B. Den kostade 1650kr plus frakt. Utväxlingen går från 4,25 till ca 2,1 varv mellan fulla ratt utslag. =) |
|
|
De brukar inte lista BMW i sina annonser, men de kanske fixar det ändå. Ring och kolla och posta svaret i denna tråd (vill oxå ha! :-). Kiip Spiiding! |
|
| Ascona 400:Vad hette firman du beställde från? | |
|
... //Ticco Länk |
|
|
Hur gick det med styrväxeln? //Ticco Länk |
|
|
jag är oxå intresserad hur det går... BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
jag vill också ha en |
|
| . | |
| De hade inte heller några styrväxlar... Har letat överallt utan att hitta ett färdigt kit :( | |
|
Korta styrväxlar till Ascona B växer nästan på träd. ENEM har bla. Det har körts så mycket rally med den bilen det är nog därför. Vet inte om det är så med E30. |
|
| Ne, det har väll inte tävlats så flitigt med e30 inne i rallyskogarna direkt. MEn, det måste finnas någonstans. Om inte annat får man väll tillverka det själv :\ | |
Grusse |
Ingen som hittat någon bra lösning än? |
|
Jag funderar på att montera tillbaka servo igen. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.