|
|
|
|---|---|
|
Vart kan man kolla för att se vilken sorts kamaxel man har? Tror mig ha en Dr. Schrick liggandes men vet ju inte hur man ser skillnad på dem! | |
|
En trimkam har väl lite vassare nockar elr mer spättsiga än en "orginal" dom är mer trubbiga... |
|
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
nja, en "trimkam" har oftast längre duration vilket innebär att den generellt har trubbigare nockar än en originalkam dessutom har den oftast högre lyft vilket innebär högre nockar. Det brukar stå "schrick" på de kamarna men det är inte nödvändigt har en 284 graders sådan(nybeställd) där det inte står det men jämför man med en gammal schrick så är de identiska... Anyhow! Det lättaste är väl att jämföra med en originalkam. |
|
ok, får la försöka jämföra dem då |
|
|
nockarna ser ungefär lika ut men det står schr bredvid en nock, sen står det 05601 på övre delen av sidan av kammen och 30002n1 på nedre delen. Vore kulatt veta hur vass den är |
|
imenhoteb |
?är inte orginal kammarna märkta med nummer-1- 4?5 ??? vet int hur många nummer det finns?På min nyinköpta 2 liters maskin har jag kam nummer 2 ? TN |
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Ok. Hör med Motornord, de vet nog vad det är för kam. Ska finnas tabeller på nätet nånstans har jag för mig också men letade lite snabbt nu på schrick då hittade jag bara till M30 och S14... |
|
skickade mail till dem igår, men det är ju helg nu så jag får vänta tills på måndag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.