|
|
|
|---|---|
|
Gallerna eller rättare sagt ringarna som sitter runt högtalarna i framdörrarna är trasiga (2 på varje dörr). Var på bmw men där var man tvungen att köpa helt nya högtalare så det skulle kostar runt 2000:- vilket verkar lite onödigt. Så är det någon som vet vart jag kan få tag på enbart gallerna eller ringarna runt? | |
|
Prova någon av skrotarna! Länk Mvh |
|
| Får ta o kolla, ingen som vet vart man kan köpa nya? | |
|
Det är nog ganska svårt. Har plockat loss högtalarna och kikat på dem (stora ljudsystemet E36 Coupé -92 med 8 högtalare + ett slutsteg). De som sitter i dörrarna har dessa "ringar" fastlimmade (REJÄLT!) på själva elementet (konstig konstruktion). Om man vill montera nya ringar är det nog bara att slakta de högtalarna man tar ringarna ifrån (någon kanske har sprängda liggande) och sedan försöka anpassa de befintliga efter vad man fått loss. Avancerat, men det går nog om man vill. |
|
|
Ok, tack för hjälpen. Har för mig att jag såg på nån sida (kommer ej ihåg vilken) att man kunde köpa kromade ringar som man satte på över... vet inte hur det blir men troligtvis snyggare än original. ingen som vet vart man kan köpa liknande? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.