|
|
|
|---|---|
|
Har testat min M5:a på rullande landsväg. Min bil är mappad hos turbocenter utan kattar med itg luftfilter.Detta gjordes i våras. På en dag på strippen i tullinge körde jag 13.42 168.8 i slutfart. Idag testade jag bilen på rullande landsväg och bilen skulle ha 335 hk och 369 nm och 268 hk på bakhjulen...(!!!?) Undrar om det är någon som har en vettig förklaring på detta. Ivar F M5 | |
Dr.BMW@solna |
Vart gjordes mätningen? 336i-89,318i-88 |
BMW-Yoda |
Är det en 3.6 så är väl effekten godkänd tycker jag med ovanstående ändringar. Jag tror att den motorn är redan så optimerad från början. Det finns ju chip med riktiga fantasisiffror. Jag tvivlar på att M avdelningen lämnar så mycket till övers. BMW-Yoda |
BMW-Yoda |
Jaha det stod visst 3.8 vilket mongo man är, då är det ju en helt annan sak.. BMW-Yoda |
|
På Lundblad Motor & Service AB , Rågsvedsv. 102 ca i km från älvsjömässan. Har hört att det kan skilja mellan olika testställen, men det fattas ju 30-40 hk! Ivar F M5 |
|
|
Det är en 3.8 (org. 340hk, 400 nm ) Ivar F M5 |
|
| Ja 13,42 är ju en supertid så nå 335 hästar lär du inte ha utan betydligt fler,måste vara nått fel på den där bromsbänken. | |
|
Hej. Låter nästan som våran gamla M5:a -92. Kolla tidigare ägare och ifall nån kommer från Fagersta... =) (Kommer ej ihåg reg nr.) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Dr.BMW@solna |
Min 3,6:a bromsades hos lundblad till 339hk,men på en annan r.landsväg mättes bara 302 hk.Undrar vilken man ska lita på? har hört att lundblads ger generösare siffror,men om din 3,8:a bara ger 335hk kan ju inte det stämma...... 336i-89,318i-88 |
|
Denna bilen är från ystad och lär ha haft en tidigare ägare i tyskland. Köpte bilen i juli -00 Ivar F M5 |
|
|
När testade du din 3.6:a ,Han har tydligen bytt landsväg. Vad fick du för vrid? Jag skulle ha 368 nm enligt hans maskin (!). Skulle detta test vara riktigt skulle det betyda att min bil är helt slutkörd. Tycker det är väldigt konstigt med tanke på tiderna på 402 m. Ivar F M5 |
|
Dr.BMW@solna |
Bilen kördes där för cirka 1 1/2 år sedan,så antagligen har vi kört på olika "rullar".Min maskin var nyrenoverad och mappad av trend i södertälje vid mätningen, så effekten bör vara mer än 315 original- hästar. 336i-89,318i-88 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.