AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
290

Importerad 520i, hjälp

Hej
Funderar på att köpa en 520i touring 2000, 7000 mil,168000 kr ,serviceboken ser helt ok ut. En mindre bilhandlare, känd på orten fiunnits i 25 år, seriös enligt märkesverstäderna i samma stad ,ger garanti på bilen på 1 år. Bör jag göra ett M-test, och vad bör jag mer tänka på för att vara på den säkra sidan.

Tacksam för tips, tack på förhand

Mvh
Bara
west70
Frågar du mig så har du alltid nytta av ett M-test - billigt med 1500 om det skulle visa sig att bilen é ett vrak (föga troligt om det är en -00 iofs...) och överkomligt om bilen visar sig vara i topptrim.

Lämnar sen handlaren 1 års garanti så har du egentligen inget att oroa dig för, lämna in bilen för en rejäl genomgång och skulle det vara något fel så får handlaren står för det.

BMWest
Ett tips som alltid är gångbart är att kolla så servicehäftet har ett tryckdatum samma år som bilen är uttagen.Har sett motsatsen vid flera tillfällen och då stämmer med all säkerhet inte mätarställningen.Annars tycker jag att du är spekulant på en mycket trevlig bil.Priset verkar ok tycker jag.Hur är det med utrustningen?Bmw är svårsålda med för enkel utrustning.Test tycker jag verkar onödigt om garantin är 1 år.Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.