|
|
|
|---|---|
|
Tjenare allihopa. Jo nu är det så att mitt avgassystem på min 528 -86 är helt murket så jag måste byta det, ett nytt orginalsystem kostar 4029:- hos mekonomen men när man änska ska lägga ut sånna pengar så tycker jag att man lika gärna kan satsa på ett sportavgassystem om det finns så att man får lite goare ljud. Det jag vill ha hjälp med är att finna ett ställe som säljer sånna, hitills så har jag bara ringt mekonomen & sökt lite på webben. Och nu har jag börjat fundera på om det överhuvudtaget finns några färdiga system till min bil? att bygga ihop ett eget verkar vara lite överkurs | |
|
De enda som brukar hända när man bygger eget är att man tappar effekt =) Har du kollat dom vanliga BMW kanalerna? www.motornord.se www.europadelar.se www.ecp.nu www.m-style.nu // Henke Bleifuss |
|
|
Ferrita kanske? JT? Micke |
|
Gemini__ |
Hittade du inget hos Mekonomen? De har sportsystem från Simons, kostar ca: 3500:-. Vilket är ett överkomligt pris, för ett helt ok system... Mvh: Thomas |
Gemini__ |
sorry, såg att du hittade ett originalsystem hos Mekonomen. Men de ska ha sportsystem till 528 E28 åxå. Var sugen på ett sådant förut. |
Gemini__ |
Lite om vad folk tycker om Simons system----Länk |
|
Hej igen o tack för alla svar och url'er, men ingen utav dom verkar sälja sportsystem till min gamla skruttbil =( Det märkliga va ju att jag frågade ju först efter sportsystem när jag ringde till Mekonomen men dom sa att dom inte hade nåt till min bil & dom är ju distributörer för Simons sportsystem |
|
|
Raka rör har rostfritt om du ska ha kvar bilen ett tag... Står inget pris på hemsidan men ring och hör. Ang simons , har de dragit igång produktionen än? Vet flera som funderat på att beställa men fått svar att det är flera månaders leveranstid. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
Christer Lundman |
Hej Kolla med simons direkt, 0321-63180. Ett nytt avgassystem till e28an kostar direkt från fabrik ca 2500kr. Mvh Christer |
|
Simons är helt ok, gott ljud kanske lite mycket om man segdrar. Var dock beredd på att det kan rosta lite snabbare än orginal. mvh Johan |
|
|
Simons suger! Beställde mitt sportsystem för 4,5 år sen, det har inte kommit än... Men lika glad är jag för det för jag hittade ett likvärdigt för 2000:- , lite taskig passform dock, men det är fortfarande som nytt! Tyvärr kommer jag inte ihåg märket, tror det var gjort i Spanien eller nåt sånt... |
|
|
Hmm, jag ska nog allt ta o göra som Christer säger o ringa till Simons direkt, det är är värt ett försök även om dom skriver på sidan att dom helst vill att man går via distributörerna... o angående det som LTK sa om att det rostar lite snabbare än orginal.. Ja vafan, bilen jag har är ju från 86 o rosten har börjat komma lite smått..hur många år kan en sån ha kvar i0gentligen?? =) |
|
|
Har inte Simons någon hemsida??? KickDown |
|
|
Simons hemsida: Länk ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
| Nej det verkar rätt hopplöst att få tag på, sportsystemen till 528 har inte gått ur produktion men dom hade låg orderingång på dom så det kunde dröja välldigt länge innan dom kunde leverera, dom kunde inte enns lova leverans iår, så jag ska köpa ett orginalsystem istället, jag orkar inte hålla på o ringa runt över hela sverige för o fråga om dom ev har nåt sportsystem på lager | |
|
Är det någon som har ett bra recept på vilken storlek och burkar man ska till ett sportsystem till en 528 års 83?? mag |
|
|
beror på om du kör liknande original (dubbla rör hela vägen) eller om du kör ett enkelt hela vägen....... kör du dubbla så bör det räcka med 2" och 2-3 burkar per sida kör du enkelt så kör 3" med 2-3 ljuddämpare.... //Chrille |
|
|
Har en kompis som kanske ska sälja ett simons till E28, är någon intresserad kan ni maila mig så ska jag kolla. mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.