|
|
|
|---|---|
|
Hej! har sett en snygg röd 530iT som UCARS Exclusive i eslöv har till salu. Han nån här haft med dem att göra och kan bedöma om de brukar ha reko bilar eller ej? .........BMWLundqvist......... | |
|
En rent generell tanke: Om alla importfirmor med sin kostnader skall ha lönsamhet så måste de betala bra mkt mindre för sina bilar än vad jag skulle behöva betala för dem i DE. Då priser för nyare lågmilare är ung. lika i DE som i SE så kan man undra hur de hittar sina exemplar. :) |
|
|
Fick ett oseriöst intryck då jag var där, dock är detta 2 år sedan. Måste ju finnas pengar i företaget när man har ferrari och lambo ståendes där iaf. Håller dock fullständigt med 745:an. Bmw har stjärnan under huven. |
|
Dani |
745an och wendtan: Många handlare köper flera bilar, från firmor, leasingföretag osv...och får givetivs en bättre prutmån..och pris än vi privatister?! Dessutom finnsd et bra köp att göra. Alla här sitter åp mobile och letar, och dom priserna är höga!!! Just för att vi "utlännigar" i europa sitter och letar där. Har ni åkt till stora firmor som inte är med på nätet?? Bra priser där iaf. Dessutom har många handlare här..en egen "deckar" i bl a tyskland..som letar objekt på heltid. FInns en stor seriös firma, med bra rykte i gbg iaf..som har en sådan anställd. Och dom lämnar garanatier på sina bilar..dessutom är det många här på forumet som pratar bra om dom. Dom har nästan bara import... Wendten och 745:an...är dom skojar och fifflare då enligt er? Bara för att dom är bättre på att hitta bra bilar..till lägre priser än vad vi gör??!? Men jag håller med om att många okunniga sitter och kallar sig för bilhandlare..när dom eg. är hästhandlare. |
|
You missed my point. Jag är väldigt aktiv och rel. kunnig och har lite kanaler i DE så jag bara blir förvånad hur vissa kan sälja vissa modeller med de miltal de har till ett sådant pris. JAg vill inte gå ut och peka ut vilka som kan tänkas vara skojare eller inte. Jag betänker bara att de som säljer bilar i DE är väl också affärsmän som vill tjäna pengar. Vem vill sälja sin bil billigare till ngn vid sidan om om man kan tjäna ännu mer på andra ställen. :) |
|
|
Dani: Jag har mer än hälften av min släkt i tyskland. Är där ungefär 10 gånger om året, samt brukar reka marknaden när jag är där. En väldigt god vän till släkten äger en mercedes fima i hamburg. Om du ska ha en seriös bil med full historik ÄR den aldrig billigare i tyskland! den är möjligtvis bättre utrustad i tyskland dock. Om du ska ha en bil enligt ovanstående måste du vända dig till auktoriserade firmor. Att handla privat i tyskland är våghalsigt för inga garantier gäller. Dock har seriösa bilfirmor i DE alltid 6 mån garanti minst på bilen. Jag påstår inte att någon firma är fifflare bara för att de säljer billiga bilar, dock finns det inget möjlighet att göra någon vinst på en bil som är billigare i sverige än i tyskland. Och vilket företag går runt utan en vinst på varje bil? Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Dani: Jag väntar fortfarande på en förklaring till ditt påstående i denna tråden: Länk Bmw har stjärnan under huven. |
|
Dani |
Wendtan: Varje affär är riksfylld, eller hur? Så du menar, att jag ska ej kunna köpa en bil privat? Eller är det jut för att det är tyskland? Jo..bilar ÄR billigare i TYskland, och då pratar jag om beg. köp. Just av den enkla anledningen till att bilarna sjunkit i pris här, pga skojare och skrótbilar. Och att bilarna i tyskland, har som du själv sa, mer utr...men ändå till samma salupris som en sv.såld bil har med mkt mkt mindre utr. Visst är prisskillnaderna inte stora på MB o BMW i tyskland o sverige..men en sådan jämföring är lite orealistisk. Du kan inte jämföra en STOR firma som MB, och en bil som är till salu privat i sverige?! Jag har varit i tyskland många ggr, och tar alltid tillfället i akt att kolla på bilar osv...och det är sant...skillnaderna är INTE stora..men visst finns dom. Du påstår att en bil aldrig är billigare i ty. Konstigt..då dom har miljoner mer bilar till salu och tvingas pressa priserna... 745an..nu förstår jag bättre...;) håller med dig dessutom.. |
|
Dani: Läs vad jag skriver. istället för att tolka det på ditt eget lilla sätt. En fullservad bil i toppskick med "rätt utrustning "är aldrig billigare i tyskland än i sverige. Att köpa en bil i 200 kkr klassen samt uppåt är ett riskfyllt köp av en privatperson i tyskland JA. I sverige har vi lite lagar som skyddar en privat köpare som inte existerar i tyskland. Väldigt ofta är importbilar till bra priser som säljs i sverige klent utrustade. därav priset. Jag jämförde aldrig en aukt firma i tyskland med ett privatbils köp i sverige. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Lyfter en urgammal tråd... Hittade denna där igen Länk Den har ju stått där hur länge som helst, visst där har varit många ägare på den men den e ju svensksåld och har full s-bok, tycker att den ser fin ut och där e ju mkt utrustning. Har dock aldrig sett den i verkligheten... Någon som har det?! Tycker bara det e underligt att dom inte blir av med den, ngn som vet varför?! Sjöberg |
|
V12 LeMans |
sjoberg : Den bilen har varit till salu hos Mårtenssons i Hörby , strax innan den kom till Eslövsfirman . När den stod hos Mårtenssons , tyckte jag att den såg lite sleten ut , men den har kanske "putsats upp" , ;-) |
|
Kanske den är lite "heckig" då, annars tycker jag den borde blivit såld vid det här laget. Svår iof att se om en bil e ett vrak på bild, den kanske känns kass att köra... Hade varit kul att höra vad "HD91" vet om den, han verkar ju ha bra koll på dom svensksålda... Sjöberg |
|
| Olika fälgar fram och bak, redan det ger ju ett oseriöst intryck, men annars gillar jag färgen och den ser ju ok ut. | |
|
Strålkastarspolningen saknas - tyder på utbytt stötfångare till en som kommer från en importbil. 21 ägare känns inte som ett plus. Men titta på bilen, det är det bästa sättet att bilda sig en uppfattning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har hört att U-CARS ska vara bra. Far och son som äger det ihop? Sätter inte mitt liv på det däremot :) |
|
|
Har 2 kompisar som köpt bil hos han svensksålda,tyckte han var bra att göra med fick även träffa hans familj när dom var där,han jobbar ensam har jag för mig. |
|
|
Jag e personligen inte intresserad , tyckte bara det var kostigt att den stått där så pass länge... Sen att den stått på en annan bilfirma precis innan, underligt... Men men, den blir väl såld till slut. Sjöberg |
|
Njuren |
Jag har tyvärr en gång handlat bil av skojare som importerar och kommer ALDRIG någonsin göra det igen.Och man lär sig inte för än det e försent.Du måste i princip råka ut för det för att fatta vad det handlar om att bli blåst.Gå in på BMW.DE och kolla begagnat där.Samma bilar och motorer som här och samma pris nästan,enda som skiljer sig är utrustning!Inget annat.Så fråga sig hur vissa kan sälja en 540 01:a med teve och hela köret för lägre pris i sverige än en aukt handlare i tyskland??Det räcker med att bilfan blänker som satan och att priset e lågt för att du ska slå till.Och det gör folk när dom e ivriga och okunniga,jag vet.Och DOM vet framförallt.Som med allt annat så finns det köpare till allt!Men en dag spricker bubblan och affärerna kommer inte löna sig mer.Man ser ju guldgrävare ploppa upp överallt nu för tiden längs med vägarna och i industri-områdena.... Notera att UCARS inte har något med mitt inlägg och göra. BMW - i nöd och lust? |
|
Jag köpte min bil av UCAR och är helt nöjd med bilen den uppfyllde alla mina krav och är ett verkligt topp exemplar. Jag fick ett väldigt bra bemötande men det är klart, det är ju inte varje dag det kommer en galning som åkt nästan 200 mil genom hela Sverige för att hämta en bil. Då körde han själv en 360 Modena som firmabil, såg att det finns en B12a där nu, hade ju inte varit helt fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.