|
|
|
|---|---|
| Hej, efter sänkningen på min bil peker mina xenon-ljus helt neråt. Ljusstrålen e knapp 5 meter lang. Kan man, och i så fall, hur kan man justera dem..??? | |
|
Har du inte automatisk justering på ljusvidd och längd?? Det skall väl vara ett krav på tillverkarna för att få fabriksmontera Xenon. Har du inte eftermonterat? Kolla nedanstående inlägg. Vet ej om det problem som beskrev är lika som ditt. Länk |
|
| Vid närmare eftertanke så hade jag en "extra" bärarm i högersidan framme. Och jag tror att den hade en plastbit som vad länken mellan bärarmen och sensoren. Och kanske har den gått sönder under processen. Vet du i så fall om man bara kan byta den eller om hela systemet ska bytas. Och jo det e originalt monterat xenon jag har och jo igen, dem ska själv justera längd/höjd.. | |
|
Verkar som om den antingen enkelt borde kunna bytas och sedan måste man väl "kalibrera" systemet igen så att det blir korrekt i höjdled efter montage. Har inte själv kollat där framme men prova att maila den i tråden som hade problemet (mailadress i användarprofilen) så kanske du kan få reda på vad som han gjorde för att fixa det hela. Annars, slå en snabb pling till BMW reservdelar. |
|
| Tack för allt. Jag ska försöka att maila till honom och hoppas att ordnar sig.. | |
Dino |
StaliN , Xenon justerar sig själv men efter sänkning så ska den justeras manuelt en gång gå till en BMW verkstad så gör de det åt dig , jag hade samma problem när jag sänkte min bil M-MotorSport |
| Kommer just nu från bmw. Dem har "noll-ställat" systemet så nu funkar det hur bra som helst. Och det kostade bara 100:-. | |
|
Så dino, du har rätt.. det e så det går till.. |
|
Dino |
Kul att det gick bra :) M-MotorSport |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.