AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.206

Skepp & Hoj i Karlstad.

//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Någon som vet nått om den firman? Jag såg en bil som hade de som första ägare efter import och jag har för mig att jag hört lite lustiga saker om dem...

/Per
VARNING VARNING Ja kan bara säga KÖP INTE BIL DÄR! Många har haft problem med bilköp där.Ägaren är dömd för ett flertal brott bla har köpt bilar av privatpersoner men inte betalat dom sedan sålt dom vidare å tagit alla pengar själv. mycket fiffel med importbilar har ja hört.

Ja trodde den firman var nerlagd!
Tror de delvis är tillbaka på firman "Biltime", möttes i alla fall av samme säljare där som på S&H.

//Sniffer
Annars så är Skepp och Hoj en känd institution i Stockholm. Företaget dirver sommarkändiskrogen Tvillingarnas och driver segelbåt och kajak uthyrning vid strandvägen....
fast det kanske inte är samma???

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Det stämmer nog det var den killen som drev Skepp och hoj om ja inte mins fel.
Tror ju inte han blivigt ärligare bara för att han bytt firma. Det är nog samma skrot å korn där med.

Har nog inget med fjollträsk att göra.
-RW-
Biltime är inte samma som skepp o SKOJ, utan en anställd från Skep o hoj som jobbar åt Biltime.

Så va det ja.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag provkörde en 730i E32 6 cyl. där. Det rapplade i allt som var, ändå så var det en import. Tråkigt att de tar hem billiga "mobile-lik" och samtidigt tar ut en fet vinstmarginal. Det var en hel del att fixa på den. De hade en 750i E32 också. Var aldrig ut i den, men en av mina kompisar var det. Det ska ha slagit ganska så rejält i kardan på den. Det var en hel del fel på den. 730:in har jag för mig att de skulle ha ca 30.000 kronor för och 750:in ca 45.000 kronor. Akta er för "Skepp & Skoj"!

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är fullt med importfirmor i Karlstad-området som försöker göra vinst och blåsa folk så se upp. Det är nästan ingen idé att köpa en bil som är importerad av någon slummig importfirma, man tjänar mer på att åka ner och hämta en själv. Det är dessutom roligare att hämta en själv. Passa er bl.a för Milos Auto och Car Company. Jag var in på Car Company och tittade på en M5 E34 som jag var intresserad av. Fick aldrig provköra den. Jag blev tvungen att visa upp att jag hade pengar att betala bilen. Jag visste ju inte hur bilen var. Ville heller inte börja veva med en massa pengar framför dem innan jag har fått en uppfattning om hur bilen var. Nej, passa er. Många av de som håller på med privat-import är utlänningar, inget illa menat men så är det. Finns stor chans att bli blåst av dem. De är galna i pengar och har ingen förståelse för kunderna, så bra bemött blir man inte ofta.

//Schnitzer
Kolla Galleriet/Varför måste dom? på forumet. Där finns en blå m5a med STOR vinge. Var å kollade den på Karlstad bilförsäljning i höstas. Omlackad med sjunket spackel på tak huv mm aldrig krockad försökte söljaren! Kollad med en kompis sen. Jodå rullad på en åker förra våren å nytt tak! Vilket bra intryck man får av den firman.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Raggarn: Ja, den har jag legat bakom med min. Han matade på till 180 km/h, då var jag med hela tiden, sedan gav han sig bara helt och hållet. Ser förjävligt ut med den fula vingen, riktiga 240-fasoner. Jag tror att han som äger den kommer från Kristinehamn, har hört det i alla fall. Den åker runt ibland i Karlstad på kvällarna. Men han som kör är lite lustig måste jag säga. Jag åkte med i 735i E32, då körde han om oss som en idiot, efter att vi hade kört om honom. Jag tror att det var för att han såg 735i-märket, då tänkte han att det var lugnt.
Jag var också och kollade på den när den var på Karlstad Bilförsäljning, den har nog varit med om det ena och det andra. Jag har för mig att den ändå kostade en hel del. Över 100 lax tror jag. De hade en fin 750i, i samma färg där som var fin som fasen. Jag tror att de har lackerat dem i exakt samma färger, både 750:in och M5:an.

//Schnitzer
Schnitzer: 105,000 tror ja skojarn ville ha!
Nuvarande ägare ska ja retaupp nångång. Den gick mycket sämmre än min hehe . Å det knaka i hela bilen när ja provkörde å mätaren stog på 26000 mil tror ja. tejpade slanger i motorutrymmet och inbränd olja på hela motorn sen den låg på taket. Tycker nästan lite synd om killen som köpte den.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, lite synd om honom. Den ser bra ut på håll bortsett från vingen. Nya feta fälgar 18", fin färg men inte bra med en massa spackel. Inte kul om det blir en till skada där det är spacklat, då kommer det gamla tillbaka. Tråkigt, men det dröjer nog inte länge innan han säljer den. Brukar bli kortvariga perioder som en del har M-bilar, speciellt många som har dåliga erfarenheter och dålig ekonomi.

//Schnitzer
Ja det är ju inte som att åka 240 inte!
Ur
15
Urre
323 coupé -96
Har 3 gamla arbetskamrater som gjorde bilaffärer med Skepp & Hoj. Det som har hänt samtiliga av dom är presis så som Raggarn skrev.

Skulle nog akta mig för den firman.

//Urre
-RW-
jag har hört att Car Company sålde bilar med AC som utrustning, men det fanns ingen AC i bilarna. Enda som kännetecknade AC var, AC knappen:(
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Bra att få det bekräftat, det var som jag trodde alltså... Bilen jag såg på annons hade de som första ägare och sen två privatpersoner efter det. Då slänger jag den annonsen... :-D

/Per
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Tittade på M5´an... Den rullar i mina trakter, ser bra ut (för utom vingen) på håll. Har aldrig sett den nära dock.

/Per
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Schnitzer//

Jag har faktiskt blivit blåst av svenskar i två tidigare fall när jag inhandlade BMW'n. Vad säger du om det?

"De är galna i pengar och har ingen förståelse för kunderna"

...och det är inte du och andra svenskar eller? Du tycker säkert som Robin Hood, och ta från de rika och ge till de fattiga!;)

------
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.