AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.278

nya sjuan går som på räls

Sida 1 av 2
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Den va bra :)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Ja bokstavligen! :)
(fin kärra du äger förresten!)
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Varför är de flesta nya bilar man ser, BMW och Mercedes, exempelvis, oftast silverfärgade...

Silver verkar vara mest trendigt just nu... why? Lättskött eller?

Vem kan knäcka koden för min reflexion? Har, förresten, hört den frågan från andra i min bekantskapskrets.

Undrande,

Birgitta

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är väl inte så konstigt med en lokförare som fotograf :DD

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag tycker silver passar bättre på mercedes.
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Var det ett svar till mig eller till någon annan...? Fattade inte riktigt Hassos poäng där... Fotot var inget vidare – det är sant – men vad betyder Hassos svar i sammanhanget.

Förvirrad Birgitta med Montrealblå kärra /skulle aldrig byta till silver... sorry, but that's the way it is.

Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
och ändå har du skaffat en silver BMW? Jag bara undrar... De flesta verkar ju dock dela din åsikt – att silver är bäst. Så är det, men för mig är det underligt att så många väljer den färgen nu.

Biggan

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den nya sjuan går som på räls,eftersom fotografen är lokförare till yrket så är det arrangerade fotor inte så konstigt:))
Jag relaterade till bilden och rubriken vilket inlägget handlade om.
Nöjd??

MVH Hasso
Länk

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

det är INTE min bil som är på bilden, även om jag skulle vilja det. fast egentligen finns det roligare saker att gör med 800 000. å ännu roligare med dem 10 000 man ska ge staten varje år för att man kör diesel. å skulle jag mot all förmodan ha 800 000 över så skiter jag ifall den skulle dra 1,5l/milen bensin eller 0.8/milen diesel. fattarinte hur man kan tro att man kör ekonomiskt när man först köper en bil för 800 000 för att sen spara pengar på bränslet.
Märklig tråd. Varför posta en bild från BMWPower reportaget som lades upp igår? Dessutom, det är då antagligen inte hans bil, vilket gör att man undrar om man läser inlägget överhuvudtaget?

Liten suck .... kanske moderering ändå m.a.p. BS inlägg.

Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
:———)

OKOKOK, tack för svaren, även om jag aldrig fick något svar på varför det susar omkring så mycket silverskrot på vägarna....

Still wondering...

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Skulle gärna byta bort min montrealblå mot en silver :))
Silver är en praktisk färg som inte skavanker och smuts och tvättrepor syns så bra på i jämnförelse mot en mörk bil.

MVH Hasso
Länk

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Silver tycker jag är starkt på väg ut. Kanske bara är jag, men jag tycker silver börjar bli vääldigt tråkigt både på bilar, hemelektronik m.m.
Lätt att hålla rent är det ju dock både på bilar och annat.
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Förstår att råpor och repor inte syns på ljus lack lika mycket som på mörk.

Vi lever i ligisttider, verkar det som...åtminstone i det annars så fina Sthlm...

Synd.

Kanske att den där blänkaren om försäljning här på siten, någon slags dubbellackering, på Valhallavägen, kan vara en god idé, då...? Någon som har testat?

Birgitta

Birgitta: Du var mig en frågvis en. siktar du på 100 inlägg innan dan e slut?
Silvriga bilar är väl vanliga för att tyskarna alltid varit diskreta i sitt färgval. de sista 10 åren har de dock blivit ändring.
Silver är en väldigt vacker färg som stenskott syns väldigt lite på.
Smutsen syns även den väldigt lite i förhållande till tex en mörk metallic bil. Dvs en snygg samt praktisk färg som passar väldigt bra på just e46 o e39 i mina ögon. Detta är min åsikt.

Denna tråden handlar dock inte så mycket om bmw.

Bmw har stjärnan under huven.
CoolBlueM3Coupe:

Vad är det som är så förfärligt med den här tråden? Att några missuppfattade att bilen inte tillhör Baader är väl inget dödligt misstag?
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Flitig och frågvis idag, ja. Är ledig just nu och lite skakad av ett motorstopp – därför lite besatt, annars jobbar jag som sjutton med mitt arbete.

Ska bli så snart igen.

Susa på!

Birgitta

Ska kolla med min chef om jag inte kan få en sån 740d som jobbarbil. Är ju lättare att jobba när man kan ta med bilen ut på spåret :))

/Johan
[CUL8ER]
Birgitta:
Som ovan nämner så är silver otroligt lätt skött till skillnad mot en mörkare bil.Det blir extra mkt jobb för oss som bor i stan med tanke på vädret slask och just nu alla fall skitigt

Hasso:byt inte färg din bil passar sig bra i den färgen som den har.

CoolBlueM3Coupe:håller med dig men kunde inte heller låta bli.

ps.min bil är oxså mörk:)och den var i alla fall ren 50meter efter tvätt.....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
HEHE flera som jobbar på banan:)

MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.