AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
459

slö tds

bj
129
bjornh
525 tdsA -92
har en 525tds från 92. Den svarar som inte på gasen.
mellan 1000-2000 rpm tar det en "evighet" men sedan går den ok. Kan kanske vara så enkelt att motorn är trött vilket medför dåligt vrid.
Men jag har sett på den genomskinliga slangen som går från filtret (Nybytt) att det rinner tillbaka soppa när man stannar + att det skummar lite smått där på tomgång. Kan något av detta ha med motorn slöhet att göra? Alltså att den typ får för mycke luft lr nåt.
Eller några andra förslag? Skulle inte var fel om den var lite rappare till sommarn :-)

Sen undrar jag vad det är för skillnad på Vinter- och Ekonomiläget på Automatlådan?
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Ser du att det "rinner tillbaka" i skvallerröret så suger ju motorn luft, vilken den inte ska göra. Däremot låter det konstigt att du inte har problem även vid högre varv, brukar ju visa sig vid tuff belastning om den inte får soppa nog.

Är filtret väldigt nybytt kan ju luften bero på att filtret inte fyllts riktigt ännu. I annat fall bör du kanske leta var den suger luft. Min gjorde det i slangen i tanken mellan locket på ovansidan (där slangarna sitter fast mot tanken) och förpumpen i botten på tanken.

Automatlådan kan jag inte svara på, kör manuellt på mina.

------------------
Always Diesel
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
det rann tillbaka i det sk "skvalleröret" äveninnan jag bytte filtret . Det är möjligt att den inte är nog pigg på högre varv heller, jag har just köpt den och vet inte riktigt hur det ska kännas.
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
Min 525 är åxå slö 1000-2000 varv..men vid 2200 varv så har turbon fått upp trycket och där kommer effekten..tds:arna upplevs nog som slöa på låga varv..
vad det gäller automatlådan så har du vinterläget inkopplat så startar bilen på 2:ans växel..du kan även låsa växlarna med vinterläget..dvs exempelvis lägga in 4:an och ha vinterläget inkopplat så växlar den inte ner.

//Doger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.