|
|
|
|---|---|
|
Varför går det inte att besiktiga en BMW med turbo ? Det går ju med volvo,fiat 600 ovs. Är det någon på detta forum som har lyckats ? | |
|
Använd sökfunktionen så hittar du svaren på dina frågor! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
| Hej! Jag har en 520i Turbo automat -89 och den går igenom besiktningen utan problem; amerikansk turbo, proffsinstallation :D | |
|
para[Z]ite// Vad har du för effektuppgift på regbeviset? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Jag vet inte på rak arm men jag ska kolla när jag kommer hem senare ikväll. | |
|
Samma regler gäller för alla bilmärken, så BMW är inget undantag... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Kristian Larsson >> Det står "Motorns effekt" och "A kW". Det står inte så mycket mera där men bilhandlaren sa att det gjorde ca 20 - 25% ökad effekt (alltså orginal = 150 hk och med turbon = 180 - 190 hk)! Det är ett garrett turbo aggregat som laddar max 1 bar, ENORMT bra drag! :D |
|
|
Står det ingen motoreffekt uppgiven i registreringsbeviset? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det här låter intressant! Para[Z]ite// Hur länge har du ägt bilen? Har du hunnit med och besiktiga den själv än? Kul om någon här har en lite nyare turbomatad och godkänd BMW! Lägg gärna upp lite bilder. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Jag har ägt den i 2 veckor nu. Den blev besiktad samma dag som jag köpte den. Turbon installerades 1991 så jag var tyvärr inte med å fick se när de installerade turbon. | |
|
para[Z]ite: jag såg att du var från finland, och här (jag också från Finland) är det möjligt att besiktiga med turbo! Men det är värre i vårt västra grannland (omöjligt)! A i regbeviset = turbo jag har 185A (252hk) i regbeviset till min 535:a |
|
|
Det förklarar saken... synd. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.