|
|
|
|---|---|
|
Hej vill få tag på en svensk el engelsk bruksanvisning till min importerade 325i -91!! fins det nån stans att ladda ner el köpa? | |
BeeMWe playboy |
bmw Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Menar du instruktionsbok så har Bmw. I annat fall (verkstadshandbok) finns den bara på engelska, Biltema el. Mekonomen bör ha den. Mvh Anders S. |
|
|
BeeMWe: Min bror gjorde samma sak. En röd Vento VR6:a hamnade brevid honom vid rödljusen och gasade utav bara faen så han gav järnet och åkte ifrån dem. Sedan började de jaga honom och han tänkte: "-Får de aldrig nog (det var inne i stan). Så han drog ifrån dem ett par ggr inne i stan igen, och lät dem köra ikapp innan det var dags igen. Till slut så tröttnade han och körde hemåt (han bor inne i stan) och precis vid infarten till huset kommer Venton igen med ställ samt en annan polisbil som de anropat. I den röda Venton sitter 4 st poliser från Kiruna som går nån utbildning här... =) Iaf, de skrek och gasta, tog ifrån honom körkortet men han böna och bad, och fick till slut tillbaka den. Men fick en prick men inga böter... så han var ganska lättad... Han höll ca 180 km/h inne i stan.. :P Förresten, han hade en M5:a med 350 hk... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper: Det där var nog snudd på provokation... Hade en arbetskamrat en gång i tiden, som körde en Porsche 930. Ganska ofta så blev hon "uppvaktad" av folk som tyckte hon skulle gasa lite. Men en gång så visade det sig att bilen som låg i häcken på henne (i 110km/h på E4:an) och "provocerade" henne till att låta turbon jobba lite var en civil polisbil som sedan stoppade henne. Hon blev friad i rätten för att polisen hade "provocerat fram fortkörningen"... /Anders M3 -86 B3 -95 318i -96 |
|
Adam318 |
Jag vet några i min stad som rejsade, efter E4 norrut, då hade dom fått polisen efter sig, och dom som rejsade var en V70 och en gammal Volvo 740, polisen tog körkortet av han med 740:n och sa även "Och du, ska du rejsa, ska du inte köra 740" :D en annan jag känner hade 2 prickar så fick han en till fortkörning skulle han tappa lappen, och mycket riktigt åkte han dit på en till fortkörning, MEN då nekade han... då han en prick från förut försvinna innan han kom til rätten, och där erkände han direkt, men fick på så vis behålla lappen :) Ganska offtopic det här? |
BeeMWe playboy |
1974 var 170 km/h riktigt fort :) Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Jag blev ikappkörd av en vit volvo (vad annars) som signalerade in mig till vägkanten. Civilaren satt dock ensam i bilen... Jag avbröt den verbala utskällningen med att fråga "var har du gjort av din kollega och varför plockar du inte upp bötesblocket med en gång - är du inte i tjänst?", varpå han muttrade bittert och gick tillbaka till sin bil :) -------- Ett par veckor kom samme man, Polis till yrket, till mitt skyddsobjekt, där han parkerade bilen och sprang en joggingrunda i skogen. Det var rätt kul att säga till honom "att jag känner mig snäll idag, så jag river väl den där P-lappen"... hehehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.