|
|
|
|---|---|
|
någon som vet om det står literantalet (2.0 ,2.3 ,2.5) på motorblocket, eller är det bara en "kod"? jag har problem att haka på polarns 320i -87 med min 320i -85, men enligt modellguiden ska -85 vara piggare! börjar undra om han verkligen har en 320? jimpen | |
| Jo,de måste va en 320 för de lär ju inte va en 325 för då skulle du inte ha en suck....för att 1987 fanns de ju ingen 323 som är mer lik 320 | |
|
då är det väl min som går som skit kanske? om hanns inte har någe "trimm"! jimpen |
|
| Hur mycket är de som skiljer mellan era bilar? drar han ifrån dig rejält lr? | |
|
85 och 87 ska ha samma motor, tror det står fel i modellguiden, alltså 125hk. 88 eller under 87 får de katalysator och annan motorstyrning 129hk, samt att de blir tyngre efter faceliften så de blir långsammare ärn äldre 320i. Står det inte B20 för 320i? alltså för M20B20. Har en gammal M20B23 liggande hemma i garaget med jag kommer inte ihåg vad det står riktigt. |
|
320_David |
har du tak lucka? jag tror att dem med det väger 70kg mer än utan. kan kanske vara en del av förklringen. |
JBR_ |
70kg för en taklucka!!!?? Mvh/JBR |
| är ocksp lite intresserad av var man kan så var det står 2,5 Liter 2,0 liter osv.. måste man under bilen för att hitta beteckningen? | |
| på blocket..under oljestickan ungefär. | |
|
70 kilo för en taklucka?! Kan vi få klarhet i det, tack?! Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
50 kilo har jag hört att det skiljer mellan kaross utan taklucka och med taklucka. på så sätt är jag glad att jag inte har taklucka.. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Åååååå. Jag vill vara utan min taklucka nu! Helvete! Jag som trodde jag hade hittat en lätt bil. Förbannat! Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
50 kilo är ju ingen dålig lättning! Trodde knappt E30 2-dörrars fanns utan taklucka... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| aldrig att en version med tacklucka skulle väga 50kg mer än en utan...skulle själva luckan väga 50kg då lr?? | |
|
LazerEye: Det kan nog vara sant trots allt. Det skall till en del förstärkningar för att dra dit en taklucka. Det blir ju som att ta bort en bit tak. Det är bara att köpa en gammel 87:a med M10 och turbomata om man vill ha något lätt som går fort. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
320_David |
tror att vikt skillanden beror på att taket måste förstärkas så mycke bara för att det ska hålla vid tex. en krock eller volt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.