AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
358

Gnissel i bakdörrn´

do
93
doffe
328i -96
Hej

Har ett problem, jag har lokaliserat ett gnissel mellan skinnet på sätet och dörren i baksätet. Det är väldigt irreterande och uppkommer vid stötig väg = hela tiden.

Har hört om att skinnsmörjning ska få bukt på gnisslandet, men vill inte göra nåt jag kommer att ångra. Ex förstöra skinnet.

Vad ska jag göra?

mvh doffe

(Ja, jag har sökt inlägg utan resultat...:)
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
En bit mocka brukar fixa det plus att det inte sliter på skinet då. Men det är väl kanske ingen snygg eller bra lösning för den delen. Men hör med någon kunnig inom detta med skinnsmörjning, nån bilrek eller nåt.

Länk - E30 körmaskinen nr.1
do
93
doffe
328i -96
Ok tack, nej mocka är ju inte så snyggt. Alternativet är att jag klär hela inredningen i mocka :)

mvh doffe
Är du säker på att gnisslet kommer från skinnet? Jag hade samma gnissel i min e36 328 och det visade sig vara dörrlisterna. Jag smörjde in dem litegrann och sen var det borta!

Jens
do
93
doffe
328i -96
Hmm, nu blir jag osäker. Ljudet kommer från när skinnet från vänstra baksätet, i ungefär överarmshöjd, stöter emot dörrens yta.

marsu...: vad smörjde du in de med?

mvh doffe
Använde faktiskt helt vanligt vaselin efter rekommendation från nån BMWPower-tråd. Har i efterhand fått reda på att det finns andra alternativ som är torrare i konsistensen (nån sorts teflon-olja tror jag...).

Prova att söka, det finns en hel del trådar i ämnet!

Jens
do
93
doffe
328i -96
aha, tack , får prova...

jag provade att söka men blev lite avskräckt när det stod att jag skulle ha vaselin i beemern :)

tack för hjälpen

mvh doffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.