AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.120

Förslag på bra sänksats till E38

boween
Är det någon som vet någon bra sänksats som sänker några centimeter att rekommendera och som har provat den?Gärna billig!

"18 inches for mom"
Bimmer7er
Jag har nyligen sänkt min, H&R fjädrar 50/35mm
Bytte även till bilsteindämpare.
Jag är mycket nöjd, blev perfekt enligt mitt tycke.

/// Bimmer7er
Göran Berg
Bimmer7er;

Är själv untresserad av lite fastare gång varför byte av fjädrar och. ev. stötdämpare är på gång. Har på tidigare E38 bytt till KAW fjädrar, 60/25 tror jag det handlade om i sänkning. Helt OK. Vilken typ av Bilsteindämpare har du installerat? Finns den s.k. sport varianten till E38'an, dvs utförandet som är anpassat till kortare fjädrar?

Kan du rekommendera inköpstället?

Bimmer7er
Det är en kombination Sport/Sprint-dämpare anpassat till kortare fjädrar på E38:an.

Länk

/// Bimmer7er
Göran Berg
Finns det gångbara alternativ till Bilstein vad gäller funktionen ihop med kortare fjädrar?

Bimmer7er: Du har inga bilder på din sieben? Vore kul att se.

/Johan
[CUL8ER]
Bimmer7er
Göran Berg: Många snackar ju om Koni-dämpare.

Johan99: Skall inhandla 1st digitalkamera + vänta tills fetsulorna åker på :-), då blir det bilder.

/// Bimmer7er
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Har just bytt till Eibach Pro-Kit 2048.140, se Länk och jag är ganska så nöjd. Lite stötigare gång men betydligt mindre krängning och en helt annan, bättre, känsla i bilen. Jag har avsiktligt valt nya OE stötdämpare enligt not 4 då jag inte ville ha bilen alltför stötig. Skall lämna in för en 4-hjuslinställning inom kort då jag nu tror den har "satt" sig på fjädrarna.

Mvh Björn
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.