|
|
|
|---|---|
boween |
Är det någon som vet någon bra sänksats som sänker några centimeter att rekommendera och som har provat den?Gärna billig! "18 inches for mom" |
Bimmer7er |
Jag har nyligen sänkt min, H&R fjädrar 50/35mm Bytte även till bilsteindämpare. Jag är mycket nöjd, blev perfekt enligt mitt tycke. /// Bimmer7er |
Göran Berg |
Bimmer7er; Är själv untresserad av lite fastare gång varför byte av fjädrar och. ev. stötdämpare är på gång. Har på tidigare E38 bytt till KAW fjädrar, 60/25 tror jag det handlade om i sänkning. Helt OK. Vilken typ av Bilsteindämpare har du installerat? Finns den s.k. sport varianten till E38'an, dvs utförandet som är anpassat till kortare fjädrar? Kan du rekommendera inköpstället? |
Bimmer7er |
Det är en kombination Sport/Sprint-dämpare anpassat till kortare fjädrar på E38:an. Länk /// Bimmer7er |
Göran Berg |
Finns det gångbara alternativ till Bilstein vad gäller funktionen ihop med kortare fjädrar? |
|
Bimmer7er: Du har inga bilder på din sieben? Vore kul att se. /Johan [CUL8ER] |
|
Bimmer7er |
Göran Berg: Många snackar ju om Koni-dämpare. Johan99: Skall inhandla 1st digitalkamera + vänta tills fetsulorna åker på :-), då blir det bilder. /// Bimmer7er |
|
Har just bytt till Eibach Pro-Kit 2048.140, se Länk och jag är ganska så nöjd. Lite stötigare gång men betydligt mindre krängning och en helt annan, bättre, känsla i bilen. Jag har avsiktligt valt nya OE stötdämpare enligt not 4 då jag inte ville ha bilen alltför stötig. Skall lämna in för en 4-hjuslinställning inom kort då jag nu tror den har "satt" sig på fjädrarna. Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.