|
|
|
|---|---|
|
Jag misstänker att min weastegate arm har hängt sig..Är det någon som vet om wastegat-armen skall gå att röra på med "handkraft". //JB | |
|
Det verkar inte gå om du inte lossar armen från vacumklockan... har försökt... ------------------ Always Diesel |
|
|
som ronte säger så går det knappt att röra de grejerna utan att haka av tryckstången från klockan, men själva wastegate armen ska gå lätt.. //Chrille |
|
|
Ja jag tog av tryckstången från spjället. Själva spjället gick lätt så jag antar att den är okej.. Anledningen till att jag undrar är att jag tycker att motorn känns trög ibland men kan sedan kännas riktigt pigg vid ett senare tillfälle. //JB |
|
|
Ett vanligt problem är att man har skit i botten på tanken. Detta "sugs upp" och fastnar i bottenfiltret ibland. Vid lugn belastning eller stillastående så ramlar det till botten igen. Felet kan således upplevas intermetent beroende hur mycket och illa det fastnar i "silen". Kolla under förpumpen i tanken och gräv upp eventuell skit. min gick illa innan jag fick bort allt som hade samlats där.... Om du däremot har problem med turbotrycket så hade jag kollat slangen till klockan vid turbon samt slang och kabelanslutningar till laddtrycksmätaren (sitter på hållaren till dieselfiltret om jag mins rätt). ------------------ Always Diesel |
|
|
Tackar för tippsen, jo det kanske inte är fel med en tankrengöring igen. Den dära slangen som går till en "ventil" vid filtret, hur kollar man den eller snarare dess anslutande prylar? //JB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.