|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW fantaster, Jag är i bilköpartaget och en BMW är på högsta prio. Jag har tittat runt lite på 3-serien 320 uppåt. Det är en sån jag är ute efter... Hade tidigare en 328 (men bara två veckor) och var mycket nöjd med den. Nu är jag alltså ute efter en ny, årsmodell 95-97, eller en ny. När jag räknat lite på det har jag kommit fram till att det blir lika dyrt att köpa en sådan begagnad (med lån, försäkringar, service) som att leasa en ny (via jobbet). - Hur skiljer sig 320, 325 och 328 i bränsleförbrukningen? - Skulle ni rekommendera mig att satsa på en ny bil istället för en begagnad, även om det blir något dyrare i månadskostnad med en ny? - övriga kommentarer? Det jag just nu är inställd på är en ny 320. Är det någon som har en sån som kan berätta om nackdelar/fördelar med att köpa just en sån? Tacksam för alla svar, Fredrik | |
| Mycket beror väl på hur länge du hade tänkt behålla bilen. Eftersom värdeminskningen är störst de första 2-3 åren är det ju såklart fördelaktigare att köpa begagnat om du hade tänkt behålla den lika länge som din förra :) | |
|
Jag gjorde samma sak för ett halvår sedan. Provkörde först en 325 (192 hk). Provade därefter en ny 320ci (170hk). Valet blev då enkelt. Köpte sedan en 325 coupe -94 med läder + massa annat och endast körd 4500 mil. Denna 325:a drar dessutom mindre bensin än vår andra bil en Mitsubishi Galant GDI -2000 som skall vara så snål med GDI-motorn. Men, jag hade inte köpt en 325/328 med över 10.000 mil på mätaren. Den skall ju säljas någon dag. /Rickard |
|
|
Har idag provkört en 320 sedan -01 och var mycket besviken. Okej motorn är inget jämfört med 328 jag hade förut, det märkte man... Men det som gjorde mig mest besviken var att den är dötrist i enbart standardutförande. Har tre serien alltid varit så tråkig i standardutförande? Det verkar som om ingenting extra ingår numera utan man får betala extra för minsta lilla. Jag fick en offert där jag öste på med allt man vill ha (för att kunna njuta av en härlig sportbil) dvs M-paket, schysst stereo och fälgar osv och landade på 306 lax. Och där ingår inte skinn, så det får man tydligen glömma... BMW är dyrt ja men jag var inte alls imponerad av att köra nytt. Fick inte samma känsla som i min gamla 328 -96.. så det lutar nog åt begagnatmarkanden igen. Rickard, jag förstår ditt val! =) /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.