AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
689

CarGuard 950 i E39, bra larm?

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hejsan hej

Har precis varit och fått pris på ett larm inkl. montering i E39án. Car Guard 950.

3500 vill de ha för allt. Verakr vara ett ok pris eller? Någon med erfarenhet av Car Guard 950?

Mvh / Wall
storken25
Det är ett bra pris och ett bra larm!

Ch
58
ChrilleJ
528i -87
Sitter det larm i den sen tidigare??

CG 950S är inte godkänt av försäkringbolagen efter 1/1-03

CG 950S är ett bra larm för övrigt, men försäkringsbolagen kräver om larmen ska vara godkända av dom (självriskeleminering vid stöld) så ska larmet bryta på 3 punkter, och CG 950 bryter bara på en punkt....

CG 850S har jag för mig är godkänt, men CG T70 är godkänt, likaså Defa 823XG.

Lycka till!

//Chrille
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
ChrilleJ,

Detta gäller på de fordon som 950s blivit insallerat på efter 1/1-03.
Vi fick inn en stöldskada på en saab 9-5 som jag dragit in 950s på för något halvår sedan och självrisken eliminerades ändå! Kan man intyga att larmet suttit före 1/1 så är det tydligen ok.
Ch
58
ChrilleJ
528i -87
MMM>> jo, men för ett halvår sen så var 950S godkänt av försäkringsbolagen.....

Sist jag kollade så skulle jag behöva visa upp bilen för försäkringsbolaget för att dom skulle godkänna larminstallationen, men som sagt, har man en känning inom larmvärlden så kan man säkert få intyget undertecknat att larmet var installerat innan 1/1, och att installationen är godkänd =)

//Chrille
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

Nu har jag varit i kontakt med mitt försäkringsbolag - Trygg Hansa.

Nu ska ni få höra vad som gäller där: Oavsett larm/märke modell monterat iår gäller inte självriskreducering längre.

När det gäller Trygg Hansa spelar det noll roll om det är godkännt eller inte, någon självrisk reducering får man inte. Detta på ny monterade larm givetvis.

Om detta var någon form av nya trend även hos andra bolag visste de inte. Men på Hansa är det så. Pratade med deras bil/stöd/försäkrings support.

Så var det med den saken.

Mvh / Wall
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.