|
|
|
|---|---|
|
Om allt går som det ska så får jag navi på Torsdag. En VDO med lös skärm som man monterar på en arm. Var sätter man själva datorn? Under baksätet? Går det? Var hittar jag Speedpulsen? I Radiokablaget? Färg? Backljus kabel? Var finns den? Är ganska van att montera Stereo så det borde inte bli något problem förutom att hitta dessa kablar. tacksam för alla svar Automat är bekvämt | |
|
Inga tips?? Navigationen ligger och väntar.... |
|
|
MS 5000 förmodar jag, köper du nytt borde dom du köper av kunna tala om vilken färg speedpulsen har, vänd dig till nå´n åf av VDO annars, har sjäv detta eminenta system som jag monterade själv. Backpuls behöver du egentligen inte....bara om du ska backa mer än 100meter, då kan den tappa bort sig en liten stund, datorn kan du sätta i bagaget, alldeles utmärkt plats. Baksätet kan bli lite trångt, du bör inte belasta den alltför mycket, tänk även på om du vill byta skiva i den. Datorn är det dinformat på och det finns även en liten metallåda som fungerar som "dinlåda", VDO original som man kan montera nästan vart som helst. Lycka till MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (snart på min oxå :)) |
|
|
Köpte beg. ms5000 Har du kvar din monteringsanvisning? Jag fick bara med bruksanvisningen. Vad hittade du speedpulsen? Vid stereon? Automat är bekvämt |
|
|
Nu har jag hittat det. tack för tipsen skidmark! Automat är bekvämt |
|
|
Backsignalen plockar man bara från backljuset. Mkt enkelt och smidigt att bara knycka den signalen från en baklykta och sedan montera cd-enheten kofferten. Visst klarar man att köra utan backsignalen, men det känns ju bättre att göra en gedigen installation enligt installationsanvisning när det dessutom är så lätt. Jag behövde köpa ett taxameter-relä från bmw för att fixa till hastighetspulsen på E39, vet ej hur det är med 36. /Pelle |
|
|
Nu är den monterad! Backsignalen tog jag från ett backljus. Hastighetspulsen fanns i radiokablaget och funkade efter lite bök. Monitorn sitter på en mobilhållare från Biltema ovanför radion. CD:n i skuffen. inga konstigheter att montera men visst tog det tid. Automat är bekvämt |
|
|
Styrman: Tror du att du kan fixa lite bilder på ditt montage så man kan få se ungefär hur de blir? Går lite i samma tankar. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Har dessvärre ingen digitalkamera men om nån vill fota bilen så kan jag gärna ställa upp med det. Finns i Södra stockholm. Det blev faktiskt ganska snyggt om jag får säga det själv. Har iof inte fått in Stereon helt ännu med alla kablar bakom men det kommer i veckan. Automat är bekvämt |
|
|
Viktigt att tänka på är (nu har du säkert redan ett aldeles förträffligt fungerande system) att MS5000 finns i två utföranden, ett där huvudenheten skall monteras stående och ett där den skall monteras liggande. Olika hårdvara på grund av gyron mm. Bra att hålla kolla på om man köper begagnat. Bra val! Gillar också VDO Dayton. ......... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.