AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
489

Snitt mil antal per år ?

Dino
kollade litte på BMWbörsen o la märke till att de flesta bilarna från 00-03 hade rullat minst 7000mil (E-46) det roliga är att de flesta E-36 orna ligger på ca 12-13000 mil ända från års 93-uppåt , är det så att folk har börjat åka mer med åren eller ? annars låter det som att varenda E-36 har tillbaka dragen mätare

M-MotorSport
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
En anledning är nog att folk skruvar mätare hejvilt på importerade bilar. Det är så. Dock finns det pärlor som det faktiskt stämmer på.
E46:or finns det nog dock väldigt många tjänstebilar som skall bytas ganska ofta (3-årsperioder är nog ganska vanliga exempelvis) och detta gör ju att det blir ganska bra omsättning på långmilare som inte är så gamla.
Dino
Haglund2306 ,
jag la märke till att vi vart ungefär registrerade samma dag för två år sen med ungefär lika många antall inlägg :))) det va skoj tyckte jag

M-MotorSport
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Dino:

Spännande :) Jag har varit aktiv här i sådär ett halvår. Har dock varit registrerad och slängt iväg något inlägg i månaden innan dess. :)
Dino
samma sak gäller väl mig också det kommer perioder då man är här varje dag sen kan det ta ett tag innan man besöker sidan igen

M-MotorSport
Ja det är inte många E36 som gått mer än 20000 mil...enligt mätare. Det är faktiskt lite märkligt.
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Det kan vara så att de som importerar bilar väljer bilar med lågt miltal. En annan anledning kan vara att bilar rostar sönder eller krockar. Jag kör mindre än 1000 mil per år med alla mina bilar att det finns fler som gör likadant tycker inte jag är konstigt.

Det är i och för sig konstigt att det är så få bilar som har gått långt. Vad gör folk med sina långmilare? De kanske behåller dem tills det är dags för skroten eller säljer dem i lokalblaskor.

/Anders
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Tror bara jag sett ett par E36 i annonser med över 20 000 mil på mätaren. Medan det kryllar av gamla E30 och E34 med över 25 000 på mätaren. Håller med om att det är lite märkligt.

Det är inte så att medelbilägaren åker någonstans mellan 6-8´mil innanhan byter första ggn?
Så dom E46or som kommer på marknaden tidigt har gått vad ägaren anser är vettigt innan byte,ge det några år så finns det fler E46or med samma mil som de på marknaden idag.
Samma med E36or,de som gått 20´+ blir så lågt värderade att ägaren tycker att det är lika bra att behålla den,råkade ut för detta på E30n för ett gäng år sen,har den därför kvar.
Finns väl ett gäng skruvade oxå,men detta kan vara en delförklaring.

Henrik
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jo utgår man från sig själv så lär jag ju aldrig sälja min E30 med 27 000 mil på mätaren i bruksskick. Lär ju inte få mer än 15-20 tusen kr för den. Lika bra att behålla.
Det kanske är så ägare till långmila E36 resonerar...Alltså lågt värderade p g a miltalet som sagt.

Jag tror mer på att det är så många E36 som är inporterade... och som sagt... en hel del är npg skruvade...

_____
X.
Kan ju vara så att man inte är allt för ivrig med att skriva ut att bilen har gått 20000+ mil när man ska sälja den, om den inte är så gammal att det inte spelar nån större roll.
Min E36 har gått 23000mil o de en .94:a så visst finns de bilar me ärliga mil....Hade den till försäljning innan men kommer behålla den istället,ja om ja inte hittar en lika väldokumenterad M5 E34 för då kan ja nog byta...De lustiga va att de som kolla på bilen höll med om att den varken kändes/såg ut som en 23000 mila bil utan snarare en 13000 milare men lika förbannat skulle de tokpruta på ett pris som redan var mycket bra.......Så de e väl kanske en av anledningarna tilla E36:or ofta bara gått "13000mil"...En välvårdad långmilare e nog de bilar som skruvas mest....
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är vanligare att folk åker längre i större bilar, därav en del av mängden E34:or som gått långt.
Men det finns säkerligen en hel del 12-13 kmilare som egentligen har gått 22-23 kmil.
Sen tror jag att folk väljer kortmilare vid import.
Och E46 är troligen vanligare som tjänstebil än vad E36 var på den tiden.
Normal bilisten kör ju sin bil mellan 1500 och 2000 mil per år, tjänstebilsförarna sällan under 3500.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.