AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
343

Vilket avgas system?

sacke
Hej...
Tänkte köpa ett nytt avgassystem.
Vill ha ett som INTE låter för mycket på låga varv (har automat)
, men gärna ett som låter mer än orginal på högre varv.

Nån som har tips/efaren heter vad man kan välja och inte välja?

Sacke

Simons...dom låter inte så mkt på lägre varv,men betydligt mer på högre varv än orginal
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Supersprint är nog en bra kompromiss.

Ferrita i Köping skräddarsyr sina system efter ditt önskemål, och har dessutom "livstids garanti". Värt att fundera på?

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Supersprint är nog mycket bra.
Min erfarenhet av Simons är att de låter rimligt mycket på låga och höga varv när man köper dem men efter ett tag så låter de på tok för mycket på alla varvtal, och då jag hade Simonsavgas så ville jag att det skulle låta mycket.

Har hört att Apple Racing skall vara väldigt bra också, men det är inget jag har provat. Kanske kommer göra det ganska snart dock.
Visa användare
130
Eber
325i -87
Simons tycker inte jag är en så bra idé på en -96:a. De rostar och låter lite illa, i alla fall efter ett tag då stoppningen har brunnit upp i små eldbollar vid gaspådrag :D

Ferrita, det är ju klassikern som jag aldrig hört nåt dåligt om. Fast om man ska generalisera lite så är de dyrare rostfria rören ofta kanon.

Supersprint, tja fråga Hasso vet ja!
Saxat från hans reportage:

"Jag är helnöjd, ljudet är inte störande, utan mysigt mullrigt, och hörs bara vid gaspådrag och segdragning upp till 2000 varv för att sedan inte märkas alls. Tomgångsljudet ökade en aning också,men på ett mycket trevligt sätt."

Precis som det ska vara!
Haglund2306:
Min polare har simons på sin 320 å de låter inte så mkt på låga varv men rätt mkt på högre varv,är i försej inte så gammalt....men lätt ditt simons jättemycket mer än original lr?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
LazerEye:

Oja. Det lät rejält. När man låg och laddade lite så hördes det på flera hundra meters håll (kanske inte det blygaste Simonssystemet dock), men det som jag inte tyckte om var att det lät mer och mer ju längre tiden gick.

Det var ju dock ganska fräckt när man var 18 och åkte på lappen och legget. :)
Tilläggas skall kanske att det satt på en M10 som i vanliga fall inte är direkt högljudd.
Dino
jag har Supersprint o är totalt missnöjd med den tycker att det lät mer original

M-MotorSport
Jag har Simons på 325:an och är helnöjd. Både med utseendet, ljudet och priset.

Mvh / Malte
Haglund2306:
Va hade du för tum på dit simons??
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det var 2". Dock var det modell mindre dämpare, och alltså inte de största Simonsdämparna, men jag tänker inte köpa det igen om det inte är till en vinterbil eller annan slit-och-släng-bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.