|
|
|
|---|---|
|
Bilen en 320iT -89 Min elspeglar fungerar ej! Säkringen är hel, har testat med ny reglageknapp. Alla 4 motorerna kan väll inte ha gått i sönder samtidigt? Något tips vad som brukar vara fel? Sitter där något relä till speglarna? Kabelbrott? //TobbE | |
|
Kan vara kabelbrott, tex mellan dörr och karm. Det var det på min 3a. Har du kollat att du får fram ström till reglaget och till speglarna? ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hittade felet! Det var kontaktstycket i A-stolpen som hadde oxiderat..... //TobbE |
|
yttryck |
Hej ! jag har samma problem med backspeglarna på bilen, var i a-stolpen sitter kontaktstycket ? kör oxå en 320 Touring. 89:a Tacksam för hjälp ! /Igor |
yttryck |
med oxidering, räcker det med att rengöra kontaktstycket för att elspeglarna skall börja fungera, om det nu är felet på min bil ? igge |
|
Det är kontaktstycket som sitter mellan dörr och A-stolpen! Du får DeMo högtalaren för att komma åt kontakten inifrån. Rengör ordentligt och skrapa rent från oxidation, använd 5-56 eller något liknande. Sedan tar du någon typ av låg temperaturfett och smörjer in kontakten. Hör av dig om det var samma fel på din bil.... En kontakt hadde krupit in på min också! //TobbE |
|
yttryck |
tack före infot. är det en kontakt för båda elspeglarna på förarsidan eller måste jag demontera framhögtalaren på passagerarsiadn oxå ? en till fråga ! nu när jag har börjat pilla med backspeglarna, så såg jag att det fanns en fördragen kabel på båda framdörrarna som löper längs med dörren. kablarna har kabelskor och dessa slutar precis där man tar bort plastkåpan på insidan av dörrarna i backspegelrhöjd. Är det kablar för eventuella elhissar ! dom är ej inkopplade. dom verkar inte ha med backspeglarna att göra. kan ju vara högtalarkablar. (Igge |
|
Det räcker antagligen på förarsidan, det var ström matningen till knappen som var dålig! Hissarna fungerade inte alls...... Vet ej vad det är för kablar, kan vara som du säger elhissar eller högtalare. Lycka till.... |
|
yttryck |
oK ! det betyder att jag ska jag plocka ner dörrsidan så att jag kommer åt elspegelstyrknappens ingående sladdar ? eller ? |
|
Du behöver ej ta dörrsidan! //TobbE |
|
|
Någon som vet eller skulle vilja mäta lite vad det ska vara för späning och ström etc. på stiften till reglageknappen (testa även när man rör på knappen). En till sak hur skrapade du bort ärget från stifften (lite svårt att komma åt ordentligt). |
|
| Använd kontakt spray de brukar fungera till de mesta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.