|
|
|
|---|---|
| Jag har retad upp mig på min 525i -90 för det är så dåligt halvljus på den. Jag har nybytta helljuslyktor och det blev en väldans skillnad mot för de gamla! Nu tänkte jag eventuellt byta halvljuslyktorna också. Det jag undrar är hur dessa sitter ihop? Det sitter väl en sorts lins bakom själva lyktglaset? Bör man byta både linsen och lyktan i såfall? Eller det kanske räcker med att göra rent lins och lykta? Någon som har några tips? | |
| Byta glas och putsa linsen kan göra underverk, det gjorde det för mig när jag bytte glas i sommras. Tyvärr exploderade en glödlampa som förstörde reflektorn så jag är tillbaks på ruta 1 | |
|
Jag hade åxå jättedåligt halvljus på min 525i 89 ..köpte helt nytt lite bättre men jättedåligt fortfarande......bara att leva med om man inte har råd att köpa konverterade Xenonljus förstås..... mvh PH |
|
|
Kromet brukar vara bortbrännt på så "gamla" bilar 88-90....inget krom inget ljus... mvh PH |
|
| Precis ingen ide att byta till nytt glas om reflektorn är kass. | |
|
Peter Hansson: Jag undrar om det är så enkelt att kromet är slut. Det beror säkerligen delvis på det, men jag tror grundkonstruktionen är USEL. På min E28 har jag klart bättre halvljus än vad "frilansare Micke Olsson" har på sin 8år nyare bil. Jag skulle tro att det är en kombination av slitage och kass konstruktion. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
| Konstruktionen isig tror jag inte det är något fel på. Jag har ju dessutom elektrisk nivåreglering av halvljusstrålkastarna vilket kan vara ganska bra att ha ibland. Men om jag jämför mitt halvljus med farsans 525TDS Touring -96 som har likadana lyktor så har han avsevärt mycket bättre halvljus. Mina lyktor är liksom lite gråaktiga medans hans är helt glasklara. Men det är svårt att säga om det beror på linsen innanför eller bara själva lyktglaset. Jag kanske ska testa med lite polering :-) | |
|
1. Kass konstruktion 2. Kasst krom PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.