|
|
|
|---|---|
| Va ute för att testa att köra lite me mina sommardäck.. kom inte långt alls :P men när hjulen spann så märkte jag att bara det ena av de bakre däcken spann å dety andra va helt stilla... kan nått ha pajjat så den bara driver på högra sidan eller vad kan detta bero på må tro? :( | |
Tony G |
Ingen differentialsspärr kanske?? Avställd för vintern men glad ändå! Länk |
|
Om du inte har diffbroms/diffspärr i bakaxeln kommer all kraft att fördelas till det hjul som har minst motstånd, dvs det som spinner... Mvh |
|
| ni får ha lite tålamod med en icke så kunnig men villig att lära sig -person.. så ni menar att det inte behöver vara något fel på den ? (den är ifrån 87) | |
Rico80 |
diffspärren är ju inte 100% alltså spinner det mer på ena hjulet än det andra men det e inte helt säkert din bakaxel har nån diffspärr o då driver ara det hjul som går lättast *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Om din bil inte är extrautrustad med diffbroms är det inget fel! En diffbroms kan förvisso gå sönder/slitas... Mvh |
|
| mjo... vet ju inte till vilket år diffbromsen kom till dessa bilar tyvärr... | |
|
Det var nog bara M3 som hade det som standardutrustning bland E30! Mvh |
|
| Tack nu kan jag pusta ut å sova gott :-) | |
| Kom de inte diff till 88:orna? | |
|
Min -93:a gör likadant..är det något fel på den då? Eller saknar den diffspärr/broms? /martin |
|
|
Den saknar diffbroms, vilket jag tror 98% av alla e36:or förutom m3 gör. Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.