AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.421

Kan man Lb-regga 525 tds sedan?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Skulle det funka ett Lb-regga en sedan? Eller går det bara på Touringen? Hur gör man i så fall med baksätet, det är ju inte fällbart på sedanen, måste man plocka ut hela sätet med ryggstöd och allt?

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Borde ju gå, merca sedan vet jag många LB reggade. Baksätet och bälterna måste bort samt lastöglor och galler monteras.

------------------
Always Diesel
oskar andersson
Det ska väl gå om du sätter upp ett galler mellan bak o framsäte, eller har jag fel?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja, jag har också sett ett par sedan Merca som har varit Lb-reggade, men frågan är om det går att montera ur hela baksätet med ryggstöd och allt, det är väl inte fällbart säte som standard på dem? Ingen här som har en Lb-reggad sedan?

BMW CS #5139
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
LB regga inte, skatten höjs på lätta lastbilar den fösta April! Skatten ska bli lika hög som personbilar till slut. Gäller även pickuper.

MVH Danne
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Kommer skatten även höjas på bensindrivna lätta lastbilar? Någon som vet hur mycket det rör sig om?

/Anders
Di
147
Diesel Mose
320d Touring -00
525d -75
Har oxå hört rykten om skattehöjning på lastbilsreggade (lätta) fordon. Tror det var något om en 50% i första skedet, för att slutligen hamna på motsvarande summa för en personbilsreggad.

När det gäller att regga en sedan så tror jag inte det är krav på att hela lastutrymmet måsta hänga samman. Dock behövs lastöglor i båda. Detta är något jag läst mig till på nätet i någon frågespalt eller vad det var?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Vet ej om hela lastutrymmet behöver hänga samman, men jag tror att lastutrymmet måste vara minst 1.70 m för att det skall räknas som lastbil, och då måste ju baksätet ut.

BMW CS #5139
ferraripeter
Var kan man få dom ryktena bekräftade?står i begrepp att köpa en lb-reggad touring.

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Ring vägverket om du vill ha ett säkert svar.

/Anders
Wi
222
Wille
330xd/t -02
Lastländ 1.70m eller minst 50% av volymen i bilen!

W
Di
147
Diesel Mose
320d Touring -00
525d -75
Den här killen/tjejen verkar ha lyckats med en 318 tds iaf...

Länk
Nu har det gått över 1 April o jag har inte fått ngt besked över ngn skattehöjning.... Har förslaget trätt i kraft eller? . Ngn som vet?
Hörde av mig till Vägverket o frågade....Dörslaget är satt "på is" tillsvidare. Det kommer förmodligen att tas upp framöver men inte just nu...
Jag har min 524 td sedan lastbilsreggad. Har två öglor i bakluckan, sen har jag en plåt med fyra öglor på. Sen ett galler. Brydde inte ens att plocka bort bältena vid senaste besiktningen. Dom bryr sig nog inte så mycket egentligen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.