|
|
|
|---|---|
-RW- |
Jag har bytt.... Spindelled fram(båda). Hjullager fram (höger). bromsbelägg (överallt). Saker som jag är lite osäker på om de ska anmärka... Ögonlock. Ett litet hål i slutrör på avgasrören Spricka på min NYA framruta, dock längst ned på passagerarsidan. Spricka på glaset till strålkastaren. Kan man få anmärkning på dessa? MVH Running Wild ------- Länk |
|
ögonlocken bort skulle jag rekommendera, annars borde det väl va ok.? mov_it |
|
Tim_318i |
Ögonlocken skall inte vara några som helst problem. // Tim |
Rico80 |
dom kan slå ner på sprickan i lycktglaset om det förstör ljusbilden resten borde inte vara nått problem!!! *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
-RW- |
Tackar:) Då är det bara och boka tid då! MVH Running Wild ------- Länk |
yttryck |
jag håller tummarna för din skull.. min bil klarade sig utan anmärkning för några veckor sedan, vilket jag ser som en liten lottovinst /Igge |
|
Sprickan i strålkastarglaset bör du få en anmärkning på (en villkorstvåa i så fall), ev. även på hålet i avgassystemet (beroende på hur långt bak det är)... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Rico80 |
jeppe: får man nerslag även om sprickan inte stör ljusbilden? avgasröret borde han ju klara eftersom han skrev att det är ett litet hål i slutröret o det borde väl sitta väldigt långt bak?! =) *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Ja, om glaset är påtagligt skadat. Någon liten skada som ett stenskott eller en liten spricka kan godkännas, men en rejäl spricka bör underkännas. Läckaget i sig är inget problem, det blir ju inget förhöjt buller eller risk för avgaser i kupèn, frågan är bara om det omöjliggör en korrekt avgasmätning. Sitter hålet på de sista 20 centimetrarna ska det inte utgöra något problem. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe: Mitt avgassystem läcker lite vid mellan dämparna. Det är solklar 2:a eller? Hade varit trevligt om man kunde laga den i sommar värmen istället för i snörusk. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
du bör iallafall gör hjul inställning efter spindelled byte !!! Mvh/ Daniel |
|
|
Läcker det ytterst ytterst lite (så lite att det inte ska påverka avgasmätningen) kan det räcka med en notering, annars ska det vara en tvåa! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Va väl det jag trodde. Då blir det till att göra en Hawaii lagning tills värmen kommer. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
| Jag tänekr fråga hur vet man att spindel leden fram är dåliga? | |
-RW- |
power_billy// Lift upp bilen med domkraft och ta tag i däcken och skaka på hjulen så märker du om den har glapp, dessutom så kan det märkas vid högre hastigheter om det skakar i ratten. (jag måste dock säga att jag kände inget skakning i ratten men ändå så var de totalt slut). Jesperado// hålet har jag vid roten av slutrören. Angående glaset till strålkastaren så är det ett litet hål och spricka på ca 6CM. MVH Running Wild ------- Länk |
|
Ta tag i hjulet "tjugo i två" respektive "tio i fyra" när det är upphissat och dra lugnt och metodiskt fram och tillbaka. Känner du då ett glapp i spindelleden är den dålig. Känner du inget glapp i spindelleden kan den likväl vara dålig. En glapp spindelled ger aldrig (man ska aldrig säga aldrig, men åtminstone väldigt sällan) upphov till vibrationer i framvagnen. Beroende på hur långa slutrören är kan det innebära problem, men du borde klara dig. Sprickan i strålkastarglaset kan nog vara vilket som, det är varken fel att godkänna eller underkänna det... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.