AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
726

Dags och besiktiga, vad bör jag tänka på?

-RW-
Jag har bytt....

Spindelled fram(båda).
Hjullager fram (höger).
bromsbelägg (överallt).

Saker som jag är lite osäker på om de ska anmärka...

Ögonlock.
Ett litet hål i slutrör på avgasrören
Spricka på min NYA framruta, dock längst ned på passagerarsidan.
Spricka på glaset till strålkastaren.

Kan man få anmärkning på dessa?

MVH
Running Wild
-------
Länk
jo
67
jocce_
318i-85
ögonlocken bort skulle jag rekommendera, annars borde det väl va ok.?

mov_it
Tim_318i
Ögonlocken skall inte vara några som helst problem.

//

Tim
Rico80
dom kan slå ner på sprickan i lycktglaset om det förstör ljusbilden resten borde inte vara nått problem!!!

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
-RW-
Tackar:)

Då är det bara och boka tid då!

MVH
Running Wild
-------
Länk
yttryck
jag håller tummarna för din skull..
min bil klarade sig utan anmärkning för några veckor sedan, vilket jag ser som en liten lottovinst

/Igge
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Sprickan i strålkastarglaset bör du få en anmärkning på (en villkorstvåa i så fall), ev. även på hålet i avgassystemet (beroende på hur långt bak det är)...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Rico80
jeppe: får man nerslag även om sprickan inte stör ljusbilden? avgasröret borde han ju klara eftersom han skrev att det är ett litet hål i slutröret o det borde väl sitta väldigt långt bak?! =)

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ja, om glaset är påtagligt skadat. Någon liten skada som ett stenskott eller en liten spricka kan godkännas, men en rejäl spricka bör underkännas. Läckaget i sig är inget problem, det blir ju inget förhöjt buller eller risk för avgaser i kupèn, frågan är bara om det omöjliggör en korrekt avgasmätning. Sitter hålet på de sista 20 centimetrarna ska det inte utgöra något problem.

Jeppe

Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Jeppe: Mitt avgassystem läcker lite vid mellan dämparna.

Det är solklar 2:a eller?

Hade varit trevligt om man kunde laga den i sommar värmen istället för i snörusk.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
du bör iallafall gör hjul inställning efter spindelled byte !!!

Mvh/ Daniel
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Läcker det ytterst ytterst lite (så lite att det inte ska påverka avgasmätningen) kan det räcka med en notering, annars ska det vara en tvåa!

Jeppe

Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Va väl det jag trodde. Då blir det till att göra en Hawaii lagning tills värmen kommer.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Jag tänekr fråga hur vet man att spindel leden fram är dåliga?
-RW-
power_billy//

Lift upp bilen med domkraft och ta tag i däcken och skaka på hjulen så märker du om den har glapp, dessutom så kan det märkas vid högre hastigheter om det skakar i ratten. (jag måste dock säga att jag kände inget skakning i ratten men ändå så var de totalt slut).

Jesperado//

hålet har jag vid roten av slutrören. Angående glaset till strålkastaren så är det ett litet hål och spricka på ca 6CM.

MVH
Running Wild
-------
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ta tag i hjulet "tjugo i två" respektive "tio i fyra" när det är upphissat och dra lugnt och metodiskt fram och tillbaka. Känner du då ett glapp i spindelleden är den dålig. Känner du inget glapp i spindelleden kan den likväl vara dålig. En glapp spindelled ger aldrig (man ska aldrig säga aldrig, men åtminstone väldigt sällan) upphov till vibrationer i framvagnen.

Beroende på hur långa slutrören är kan det innebära problem, men du borde klara dig. Sprickan i strålkastarglaset kan nog vara vilket som, det är varken fel att godkänna eller underkänna det...

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.