AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
482

Felkod:"Fuel Pump Relay Control" Vad innebär detta?

fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Jag har problem alltså: Min bil går oftast väldigt bra och det är ju bra, det som är dåligt är att ibland går den piss. Ena dagen varvar bilen ut på 5:an och andra dagen har jag ingen tomgång och bilen dör titt som tätt. "Aha, bränslepumpen" tänkte jag, och det kan det ju vara men den tycks spinna som en katt och jag hör att den snurrar även när bilen går dåligt. Men idag fick jag iallafall lite tips på vägen. Jag kopplade in en "engine check"-lampa till styrenheten och den levererade felkoden motsvarande "Fuel Pump Relay Control". Men vad i helskotta innebär det? Är det relät som är kass eller är det fel på styrenheten? Någon som har en aning?
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Sökte lite på nätet och hittade svaret så ingen behöver bemöda sig med att svara. *SUCK* Det här blir nog dyrt...
ant
vad var felet?

==========
Länk
Tim_318i
Jag skulle nog kolla reläet om jag va du.

//

Tim
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
ant:
"There is a break or short circuit in the wiring to the Fuel Pump Relay, pin 3, of the DME or the output stage in the DME is damaged (M1.3 only)." Felet ligger antingen på kablaget mellan styrenhet och relä = Billigt men osannolikt. Eller så ligger det i drivsteget i styrenheten som ger styrströmmen till pumprelät => Ny styrenhet => Hål i plånboken.

Tim_318i:
Så bra vad det tyvärr inte, samma symptom med nytt relä, annars kan naturligtvis oxå relät vara boven i dramat vid denna felkod.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.