|
|
|
|---|---|
|
Hej Som jag förstår det kan det vara svårt att till fullo kontrollera att den som säljer en bil verkligen är ägare till den, samt att den inte är belgad med någon form av skuld. Enligt vad jag har läst mig till här tillämpar tyskarna ett annorlunda system, men en värdehandling som identifierar ägare, att den som besitter detta Fahrzeugbrief också räknas som ägare. Vore det ett vettigt system att införa även i Sverige ? Synpunkter. | |
|
Numera så står det på våra registreringsbevis om det finns kreditspärr på fordonen. Vårt system är mycket smidigare och enklare än tyskarnas, jag tycker att vi behåller det. /T.P. |
|
|
Håller med T.P. Tyskarna system med att ställa av/på bilar göra ett ägarbyte utanför den egna kommunen på en bil genererar en byråkratifestival minst sagt. Alla oss som importerat bilar vet vad jag pratar om...de man får trängas med på zulassungsstelle..... Tycker att vi borde exportera vårt system söderut.....:-) /Simon |
|
|
Hade nästan kommit fram till något liknande själv, undrar om EU har planer på något gemensamt bilregister för hela unionen... |
|
|
>nicen Givetvis!... Euron är ju bara början!... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.